استاندار گلستان:
نرخ مشارکت اقتصادی استان به میانگین کشوری رسید

استاندار گلستان گفت: در گذشته فاصله زیادی در بحث مشارکت اقتصادی با کشور داشتیم و امروز به میانگین کشوری رسیدیمو

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، علی محمد زنگانه ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: عملکرد استان در بخش صنعت ، معدن،خدمات و کشاورزی بسیار مثبت ارزیابی شده است.

وی افزود: طرح های اقتصادی چه طی این دو سال در استان اجرا شده رقم ۱۵۳همت را رد کرده است و طبق رصد سامانه ای با افتتاح و یا کلنگ زنی طرح‌های دهه فجر امسال بدون تکرار این رقم به ۱۶۶همت رسیده است.

زنگانه گفت: یکی از راه‌های جبران عقب ماندگی گلستان، تزریق اعتبارات تملک دارایی بود که در این دولت ۴.۵ برابر نسبت قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: با اهتمام دولت همچنین طرح‌های نیمه تمام این استان از هزار و ۲۰۰ طرح به ۸۰۰ طرح کاهش یافت.

زنگانه افزود: در زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم، رشد این استان منفی ۵.۵ بود که با تلاش انجام شده این رقم به مثبت ۳.۳ درصد رسید.

وی افزود: در صورتی که لایروبی کانال آشوراده انجام نمی‌شد در سال ۱۴۰۳ آب خلیج گرگان به حداقل ممکن می‌رسید و در سال ۱۴۰۴ این پهنه آبی به طور کامل خشک می‌شد.

استاندار بیان کرد: خشک‌شدن خلیج گرگان می‌توانست ۶۰ هزار هکتار کانون ریزگرد نمکی ایجاد کند و به ابرچالشی جدی‌ برای استان تبدیل شود.

  17 بهمن 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70336
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام