بانک‌های عامل گلستان تسهیلات تبصره ۱۸ را تا پایان سال پرداخت کنند

استاندار گلستان خواستار پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ توسط بانک‌های عامل استان تا پایان سال جاری شد و گفت: تاکنون تنها یک هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ توسط بانک‌های استان پرداخت شده است.

به گزارش گلستان فردا، علی‌محمد زنگانه در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گلستان اظهار کرد: در حوزه تسهیلات تبصره ۱۸، ۱۲ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال اعتبار به حساب بانک‌های استان واریز شده است. تاکنون ۱۱ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال پروژه و پرونده به بانک‌ها معرفی شده که فقط یک هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وی از دستگاه‌های اجرایی خواست تا پایان هفته جاری تمامی پروژه‌ها را به بانک‌ها معرفی کنند و در مقابل بانک‌ها نیز تا پایان سال جاری به همه درخواست‌های متقاضیان برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ پاسخ دهند.

استاندار گلستان با بیان اینکه باید برای احیای واحدهای تولیدی، شاخص‌هایی احصاء شود، یادآور شد: باید براساس اسناد بخشی و زنجیره‌های ارزش نسبت به توسعه و احیای واحدهای راکد اقدام کرد.

زنگانه با بیان اینکه در احیای واحدهای تولیدی اولویت با واحدهای با پیشرفت بالای ۸۰ درصدی است، افزود: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از لیست ۴۱ واحد صنعتی، ۱۶۳ واحد جهادکشاورزی و هفت واحد گردشگری، اولویت احیا و ارائه تسهیلات را بر اساس توجه به زنجیره‌ها تهیه کند تا با توجه به منابع بتوانیم از آنها حمایت کنیم.

وی ورود تعاونی‌ها و انجام پروژه‌های خدمات مالی خرد را یکی از راه‌های حل مشکلات مردم دانست و خاطرنشان کرد: باید جایگاه تعاونی‌ها تقویت شود. با ورود تعاونی‌ها می‌توانیم پروژه‌های سرمایه‌گذاری خرد را اجرا و زمینه محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی را فراهم کنیم.

  18 بهمن 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70341
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام