مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان :
تردد بیش از 31 میلیون کامیون از مرز اینچه برون

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: طی ۱۱ ماه نخست امسال ۳۱ هزار و ۲۱۵ دستگاه کامیون حامل بار از پایانه مرزی اینچه برون عبور کرد که ۴۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، عادل مصدقی اظهار کرد:این رشد ناوگانی در شرایط ثبت شده که ۱۳۹۹، تردد کامیون درپایانه مرزی اینچه برون به صفر رسیده بود.

وی ادامه داد: افزایش تردد کامیون‌های حامل بار از پایانه مرزی اینچه برون در دولت سیزدهم به خاطر تقویت دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه و حذف ۱.۵ دلار به ازای هر تُن- کیلومتر بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: از ابتدای سال جاری بیشترین کامیون جابه جا شده در این پایانه با ۷۶ درصد مربوط به کشور ترکمنستان، ۱۵ درصد ایران و کمتر از یک درصد ترکیه و بقیه با ملیت سایر کشورها بوده است.

مصدقی یادآور شد: روزانه به طور میانگین ۱۱۰ دستگاه کامیون حامل بار از پایانه مرزی اینچه برون جابجا می شود که برنامه این اداره کل با رونق حوزه حمل و نقل بین المللی گمرک اینچه برون و فراهم کردن سازو کار لازم برای آسان‌سازی آمد و شد کامیون ترانزیت به میانگین ۱۵۰ ناوگان در روز از سال آینده است.

وی بهسازی جاده اینچه برون به سمت خاک ترکمنستان ( استان بالکان آباد) به طول ۲۳۰ کیلومتر را از برنامه های اصلی برای رونق حوزه حمل و نقل بین‌المللی گمرک اینچه‌برون برشمرد و گفت: این طرح مهم و تاثیرگذار در اقتصاد گلستان با جدیت پیگیری می شود.

به گفته وی پیمانکار اجرای این طرح توسط ایران تعیین شده است.

  15 اسفند 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70403
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام