رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان:
۱۰۸ درصد درآمدهای عمومی گلستان محقق شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان از تحقق ۱۰۸ درصدی درآمدهای عمومی استان در ۱۱ ماهه امسال خبر داد و گفت: همچنین مازاد درآمد به دو هزار میلیارد و ۳۹۰ میلیارد ریال رسید که حدود ۵۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

به گزارش گلستان فردا، علیرضا نورانی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا اول اسفند ماه، همه درآمد مالیاتی ۱۲ ماهه استان وصول شد و امیدواریم با حفظ این روند در آخرین ماه سال ۱۴۰۲ نیز شاهد عملکرد مناسب گلستان در وصول درآمدهای مالیاتی باشیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان با بیان اینکه در وصول درآمدهای مالیاتی توجه به اقشار کم‌درآمد و تلاش در شناسایی درآمدهای واقعی و رسیدگی به پرونده‌های معوقه در دستور کار قرار دارد، افزود: این راهبرد، یکی از سیاست‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در ابتدا و نیمه سال جاری بوده است.

به گفته نورانی؛ تا پایان بهمن ماه، سه هزار میلیارد و ۸۴۰ میلیارد ریال اعتبار به دست آمده از مالیات بر ارزش افزوده و عوارض مرتبط با آن از سوی اداره کل امور مالیاتی گلستان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شده که در ارائه خدمات به مردم سهم به سزایی داشته است.

وی تاکید کرد: تحقق هر چه بهتر درآمدهای عمومی و به‌ویژه مالیاتی پایداری بیشتری در هزینه‌های دولت در خدمات عمومی نظیر آموزش، بهداشت و درمان به همراه خواهد داشت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان با اشاره به اینکه سرانه درآمد مالیاتی در استان به ازای هر نفر سالانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است، یادآور شد: با توجه به حجم وسیع خدمات عمومی دولت در بخش‌های مختلف، این رقم آسیبی به اقتصاد خانوار و یا بخش تولید وارد نخواهد کرد.

نورانی با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از جامعه از مودیان مالیاتی نیستند و یا درآمد آن‌ها مشمول پرداخت مالیات نبوده و این درآمد از فعالان اقتصادی اخذ می‌شود، خاطرنشان کرد: این شاخص مقایسه‌ای بین هزینه‌های دولت و درآمدهای کسب شده به ازای یک فرد در جامعه است.

  19 اسفند 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70422
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام