استفاده بهتر از آب سطحی، برنامه دولت برای رفع تنش آبی گلستان است

استاندار گلستان بابیان اینکه بخش قابل توجهی از منابع آب آشامیدنی استان از چاه‌ها و سفره‌های زیرزمینی تامین می‌شود گفت: دولت سیزدهم به خروج این استان شمالی از حالت تک منبعی و استفاده از آب‌های سطحی اهتمام ویژه دارد.

به گزارش گلستان فردا، علی‌محمد زنگانه امروز در مراسم آغاز عملیات ساخت مسکن و جابجایی اهالی ۶ روستای واقع در کاسه سد «چایلی» مراوه‌تپه اظهار کرد: تکمیل سد نرماب چهل چای مینودشت با ظرفیت تامین آب آشامیدنی ۵۳۵ هزار نفر از اهالی شرق گلستان یکی از اقدامات دولت سیزدهم در این بخش است.

وی اضافه کرد: تکمیل سد چایلی مراوه‌تپه برای تامین دست‌کم پنج میلیون متر مکعب نیاز آبی و تامین آب ده‌ها هزار هکتار زمین کشاورزی این شهرستان مرزی از دیگر اقدامات دولت سیزدهم برای رفع دغدغه کم‌آبی گلستان است.

زنگانه ادامه داد: تکمیل سد چایلی مراوه‌تپه که سال‌ها عملیات اجرایی آن متوقف شده بود با دستور رییس جمهور و با تامین منابع اعتباری لازم تا پایان دولت محقق خواهد شد.

استاندار گلستان همچنین گفت: همزمان با آغاز عملیات ساخت واحدهای مسکونی برای اهالی ۶ روستای واقع در کاسه سد چایلی، احداث و آبگیری تدریجی این سد هم انجام می‌شود.

وی افزود: زمین ۴۰۰ هکتاری پیش بینی شده برای ساخت مسکن و اماکن عمومی و مذهبی ۲ برابر مساحت ۶ روستای واقع در کاسه سد چایلی است.

زنگانه، توجه به مباحث گردشگری آب پس از تکمیل سد نرماب چهل چای مینودشت و چایلی مراوه‌تپه را مهم دانست و تاکید کرد: گلستان ظرفیت خوبی در گردشگری آب دارد که باید مورد توجه مدیران متولی قرار گیرد.

وی با قدردانی از مشارکت خوب مردم گلستان و مراوه‌تپه در انتخابات ۱۱ اسفند امسال، برلزوم استفاده از ظرفیت خیرین برای ساخت اماکن عمومی و مذهبی ویژه اهالی ۶ روستای واقع در کاسه سد چایلی این شهرستان تاکید کرد.

استاندار گلستان همچنین از رسیدن نرخ مشارکت اقتصادی گلستان به میانگین کشوری هم خبر داد و بیان داشت: در سایه اهتمام دولت و رشد چهار برابری اعتبارات عمرانی، این استان شمالی در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است.

زنگانه افزود: میزان سرمایه گذاری‌های انجام شده بخش دولتی، خصوصی و تعاونی گلستان به عدد هزار و ۶۶۰ هزار میلیارد ریال رسیده که تلاش داریم با پروژه‌های در دست اقدام این رقم در پایان دولت سیزدهم به ۲ هزار و ۲۴۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

وی اضافه کرد: با اقدامات روستا محور انجام شده در گلستان نرخ ضریب جینی روستاهای این استان (فاصله درآمد افراد برخوردار و کم برخوردار) از ۳۶ صدم به ۳۴ صدم کاهش یافته است.

زنگانه همچنین از تحقق ۱۲۷ درصدی اشتغال گلستان در سال جاری هم خبر داد و بیان داشت: سال گذشته هم ۱۲۰ درصد تعهد اشتغال این استان محقق شده بود.

  19 اسفند 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70423
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام