مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان خبرداد؛
اجرای طرح «ضیافت الهی» و «آرامش بهاری» در ۴۶ بقعه متبرکه گلستان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان از اجرای طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در ۴۶ بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: این طرح در راستای خدمات رسانی به زائران و مسافران برگزار می شود.

به گزارش گلستان فردا،حجت الاسلام حسین مهدیان از اجرای طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در استان گلستان خبر داد و اظهار کرد: در نوروز سال ۱۴۰۳ این دو طرح با یکدیگر تلفیق شده اند که طرح ضیافت الهی از ابتدا ماه مبارک رمضان در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در ۴۶ بقعه متبرکه گلستان برگزار می‌شود، افزود: این طرح در راستای خدمات رسانی به زائران و استفاده مسافران در بقاع استان برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان جز خوانی را یکی از برنامه‌های طرح ضیافت الهی دانست و گفت: این برنامه در ۴ بقعه سطح یک استان برگزاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه جز خوانی به صورت شاخص در امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: برای اجرای این برنامه در استان از قاریان برجسته بین المللی و کشوری استفاده خواهد شد.

مهدیان اظهار کرد: افطاری ساده یکی دیگر از برنامه‌های اوقاف و امور خیریه استان در ماه مبارک رمضان است که در بقاع هایی چون امامزاده عبدالله شهرستان گرگان، آستان مقدس امامزادگان محمدبن جعفر صادق و محمدبن زید، آستان مقدس حضرت یحیی بن زید گنبد کاووس، امامزاده عبدالله شهر کلاله و امامزاده قاسم دلند برگزار می‌شود.

فعالیت ۴۰ مبلغ بومی و اعزامی در گلستان

وی از فعالیت ۴۰ مبلغ بومی و اعزامی برای اجرای طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۲ مبلغ در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، فرهنگ امامزادگان و ترویج دین در سطح استان فعالیت خواهند کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: در این ایام خیمه معرفت، اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی زائران و مسافران، برپایی غرفه کودک، غرفه عفاف و حجاب و غرفه‌های شمیم خدمت در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار خواهیم کرد که مسافران می‌توانند از این فضا استفاده کنند.

وی یادآور شد: ۶ بقعه استان گلستان ظرفیت اسکان دائم و زائر سرا را دارد که افراد می‌توانند به این امامزادگان و بقاع متبرکه مراجعه کنند و از ظرفیت آن بهره مند شوند.

مهدیان اظهار کرد: در لحظه سال تحویل برنامه سخنرانی و مولودی خوانی در بقاع سطح یک اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در ایام ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد برگزاری محافل انس با قرآن کریم است که این کار جهت استفاده معنوی شهروندان اجرا می‌شود.

  20 اسفند 1402
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 70427
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام