چهارشنبه‌سوری نیامده ۹ گلستانی را مصدوم کرد

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:‌ براساس آمار تجمیعی تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۰ اسفند ماه، ۹ نفر از شهروندان این استان بر اثر حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال دچار مصدومیت و مجروحیت شدند.

به گزارش گلستان فردا، محمدجواد مقسمی اظهار کرد: از مجموع این افراد یک نفر زن و بقیه مرد هستند که دچار آسیب‌دیدگی از نوع سوختگی با مواد محترقه شدند.

وی یادآور شد: تمامی این آسیب دیدگی‌ها به صورت سطحی و درمان سرپایی بوده که سه مورد آسیب از ناحیه چشم، ۲ مورد از ناحیه پا و چهار مورد دیگر از ناحیه دست صورت اتفاق افتاده بود.

وی افزود: کاهش چشمگیر حوادث چهارشنبه‌سوری سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، نشان‌ دهنده اثرگذاری برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی گسترده در مورد خطرات این شب است.

رییس مرکز اورژانس ۱۱۵ گلستان گفت: در این دوره‌های آموزشی، مباحثی نظیر خطرات مواد محترقه، پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری، نحوه مقابله با آتش‌ وزی و همچنین اقدامات درمانی اولیه در زمان بروز حادثه به نوجوانان و جوانان آموزش داده شد.

مقسمی ضمن تاکید جدی به رعایت نکات ایمنی، برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار در چهارشنبه‌سوری آخر سال بیان کرد: در صورت مواجهه با فردی که دچار سوختگی شده، ضمن حفظ خونسردی و رعایت اقدامات اولیه در سوختگی با آتش، مصدوم را هرچه سریعتر به مرکز درمانی منتقل کنید و یا در صورت شدید بودن مصدومیت با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.

  22 اسفند 1402
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 70431
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام