رشد ۵۰۰ درصدی خرید تجهیزات آموزشی و هنرستانی گلستان

 هوشمند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان از رشد پنج برابری خرید و توزیع تجهیزات آموزشی و هنرستانی گلستان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: پارسال بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی هنرستانی و گرمایشی با اولویت مناطق کم‌برخوردار در استان توزیع شد.

به گزارش گلستان فردا، وحید فراهی اظهار کرد: گلستان با جمعیت دانش‌آموزی حدود ۴۱۸ هزار نفر جزو استان‌های با تراکم دانش‌آموزی به‌نسبت بالا محسوب می‌شود که پس از استقرار دولت سیزدهم با انجام برنامه‌ریزی و تنظیم نقشه توسعه استان با کمک سازمان مرکزی، زمینه توسعه بیشتر فضاهای آموزشی و ایجاد عدالت موردنظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و دولت فراهم شد.

وی سرانه فعلی دانش‌آموزی گلستان را حدود ۴.۸ متر مربع اعلام کرد و افزود: تلاش این اداره کل بهبود و ارتقای این مقدار است.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان؛ این اداره‌کل در سال گذشته با توجه ویژه دولت و مشارکت خیرین موفق به ساخت ۵۰ فضای آموزشی و پرورشی با ۱۹۷ کلاس درس و اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال شد که رشد ۲ برابری نسبت به ابتدای دولت داشت.

فراهی از شاداب‌سازی و بهسازی بیش از ۸۰۰ مدرسه در قالب طرح شهید عجمیان خبر داد و افزود: در طرح شهید عجمیان با توجه به مشارکت گسترده گروه‌های جهادی دانشجویی و دانش‌آموزی در کنار گروه‌های مردمی بیش از ۸۰۰ مدرسه با ۳ هزار کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در تابستان ۱۴۰۲ شاداب‌سازی و بهسازی شد.

وی از تحقق بیش از ۹۰ درصد تعهدات خیرین مدرسه‌ساز گلستان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ۴۹ فضای آموزشی و پرورشی از ۵۰ فضای آموزشی و پرورشی تحویلی سال ۱۴۰۲ یعنی ۹۸ درصد آن با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز ساخته و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان تکمیل سند توسعه استان و شناسایی نقاط هدف برای رفع محرومیت‌های آموزشی را برنامه مهم این اداره‌کل در سال جدید برشمرد و ابراز کرد: در سال ۱۴۰۳ در قالب برنامه‌ریزی دقیق تلاش می‌شود عدالت آموزشی بر اساس سندی مدون به صورت شاخص‌تر محقق شود.

فراهی اضافه کرد: جمع‌آوری کلاس‌های کانکسی در مدارس، اتمام و تکمیل مدارس نیمه‌تمام خیرین و برنامه‌ریزی برای احداث مدارس کانون محله سال ۱۴۰۳ در اولویت قرار دارد.

وی حضور نیروهای مردمی و جهادی و البته خیرین در کنار مجموعه نوسازی مدارس را زمینه‌ساز ارائه خدمات بسیار ارزشمند و تعالی فرهنگی برشمرد و تاکید کرد: این مهم باید با اهتمام بیشتر پیگیری شده و ادامه یابد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان نوسازی مدارس را نمونه‌ای موفق از تجربه کار مشترک بین دولت و مردم و جمع‌سپاری امور برای بازدهی زودتر فضای آموزشی و پرورشی‌ و گسترش هرچه بیشتر خدمات در سراسر کشور دانست و خاطرنشان کرد: پیشرو بودن نوسازی مدارس در ارتباط و مشارکت با بخش‌های مختلف مردمی و خیرین در کنار رسالت اصلی و ارزشمند توسعه فضاهای آموزشی در سطح کشور و رفع محرومیت از نقاط کمتر توسعه‌یافته، گواه این مساله است.

 

  14 فروردین 1403
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 70454
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام