رییس اتاق بازرگانی گرگان:
حضور تجار خارجی در گلستان ۷۰ درصد بیشتر شد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: افزایش ۷۰ درصدی حضور هیات‌های تجاری خارجی به این استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل نتیجه دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم با کشورهای همسایه است.

به گزارش گلستان فردا، امیر یوسفی اظهار کرد: سال قبل ۱۴ هیات تجاری خارجی از کشورهای قزاقستان، روسیه، ازبکستان، ترکمنستان، عراق، چین، پاکستان، بنگلادش و تاجیکستان وارد این استان شده و از نزدیک با توانمندی و قابلیت‌های استان گلستان آشنا شدند.

وی ادامه داد: علاوه براین، سال گذشته چهار هیات تجاری از استان گلستان به قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان و آلمان رفتند تا ضمن تقویت گسترش مبادلات تجاری، از ظرفیت این کشورها برای توسعه زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف به ویژه تولیدی و صنعتی استفاده شود.

یوسفی یادآور شد: عملکرد اتاق بازرگانی گرگان در حوزه اعزام هیات‌های تجاری از استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ برابر رشد داشته است.

یوسفی از تدارک برپایی نمایشگاه تخصصی در حوزه غذا در کشور جمهوری ترکمنستان برای تیرماه سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: برای برگزاری این نمایشگاه، هماهنگی لازم از طریق سازمان توسعه تجارت ایران انجام شده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: طی سال‌های گذشته نیز معظم‌له نسبت به این موضوع برای حمایت از اشتغال، تولید و سرمایه‌گذاری اشاره داشتند.

به گفته وی اکنون ۷۵۰ عضو فعال اقتصادی در گلستان دارای کارت بازرگانی از اتاق بازرگانی گرگان بوده و فعالیت آنان اغلب با کشورهای آسیای میانه است.

  18 اردیبهشت 1403
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70557
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام