مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان :
3 درصد از ۲۰ درصد مدارس تخریبی شهری و روستایی استان کاسته شد

مدرسه

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت:  قبل از روی کارآمدن دولت سیزدهم ۲۰ درصد از مدارس شهری و روستایی این استان با مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ کلاس درس، فرسوده و تخریبی بود که با تلاش‌های صورت گرفته طی ۳۳ ماه گذشته، سه درصد از شمار این مدارس کاسته شد.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، وحید فراهی ضمن قدردانی از تلاش‌ دولت سیزدهم در نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان، اظهار کرد: در این دولت و فقط در ساخت و ساز مدارس، ۱۰۰ فضای آموزشی و پرورشی با مجموع ۵۲۰ کلاس درس و با اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: از مجموع فضاهای آموزشی و پرورشی نوسازی شده در دولت انقلابی و مردمی شهید رئیسی ۱۹ پروژه درسال ۱۴۰۰، ۳۰ پروژه در سال ۱۴۰۱ و ۵۰ پروژه درسال ۱۴۰۲ بود.

فراهی ادامه داد: سال گذشته به‌طور متوسط روزانه هشت میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال صرف مدرسه‌سازی در گلستان شد و هر هفته نیز یک مدرسه در این استان شمالی افتتاح گردید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان هم در این خصوص گفت: بیشتر این مدارس در شهرها و روستاهای محروم و کم برخوردار استان قرار دارند که با مشارکت ۹۵ درصدی خیرین ساخته می‌شود.

فراهی افزود: از این تعداد فضای آموزشی درحال ساخت، ۳۵ مدرسه با ۲۰۰ کلاس درس تا مهرماه امسال تکمیل و تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

وی، اعتبار پیش بینی شده برای افتتاح این پروژه‌ها را سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: سال گذشته مجموع اعتبارات نوسازی مدارس گلستان هفت هزار میلیارد ریال بود که هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال آن توسط خیرین مدرسه ساز تامین شد.

به گفته مدیرکل نوسازی مدارس گلستان تاکنون ۸۰ درصد تعهدات اعتباری سفر اول رئیس جمهور به این استان محقق شد ضمن اینکه اعتبارات دولتی سالانه این اداره کل هم با ۲ برابر افزایش به رقم پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

فراهی افزود: با اعتبارات تخصیص یافته سفر اول آیت الله رئیسی و دیگر منابع ملی و استانی اداره کل نوسازی مدارس گلستان و نیز با مشارکت خیرین مدرسه ساز اقدامات خوبی در ساخت فضاهای آموزشی و پرورشی استان و تا قبل از سفر دوم رئیس جمهوری به این استان انجام شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان همچنین با اشاره به تصویب ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این اداره کل در سفر دوم رئیس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به این استان (۳۰ آذر و اول دی ۱۴۰۲)، بیان کرد: تصویب این میزان اعتبار ۳.۵ برابر اعتبارات این اداره کل در دور نخست سفر بود.

فراهی افزود: رشد ۳.۵ برابری اعتبارات حوزه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان در سفر دوم هیات دولت نشانه اهتمام و عزم ویژه شهید آیت‌الله رییسی برای تکمیل زیرساخت‌های آموزش و پرورش این استان و جبران عقب ماندگی‌ آن بود.

وی اضافه کرد: اعتبارات مصوب سفر دوم هیات دولت به گلستان برای تعمیر، تجهیز، بهسازی و انجام امورات فرهنگی مدارس استان پیش‌بینی شده که از این مبلغ، هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای شهرستان مرزی و کمتر توسعه یافته مراوه‌تپه است ضمن اینکه تسریع در تکمیل مدارس خیر ساز و شروع دوباره بهسازی و تکمیل اردوگاه بزرگ دانش آموزی در جزیره آشوراده با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر دوم مورد توجه قرار دارد.

فراهی ادامه داد: اداره کل نوسازی مدارس گلستان همزمان با سفر دوم رییس جمهور به استان، هزار و ۴۷۵ میلیارد ریال پروژه شامل کلاس‌های آموزشی و استخر دانش‌آموزی را افتتاح کرد که شامل ۱۴ مدرسه در قالب ۴۷ کلاس درس با زیربنای ۶۵ هزار مترمربع و هزینه هزار و ۷۵ میلیارد ریال و یک استخر دانش‌آموزی با هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال بود.

به گفته مدیرکل نوسازی مدارس گلستان، خیرین مدرسه ساز طی دولت سیزدهم در مجموع دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال صرف ساخت و تکمیل طرح‌های آموزشی این استان کردند که یک نمونه آن افتتاح هنرستان تمام خیرساز مرحوم «احمد محمدی» در گنبدکاووس با ۲۷۰ میلیارد ریال بود.

فراهی اضافه کرد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی، تعهد مشارکت خیرین مدرسه ساز گلستان هم اکنون به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته که بخش زیادی از آن نیز محقق شده است.

به گفته وی، هم اکنون ۱۰۴ پروژه آموزشی خیرساز با مجموع ۵۳۰ کلاس درس در مناطق شهری و روستایی گلستان درحال ساخت است که تکمیل آنها به ۹ هزار میلیارد ریال سهم دولت نیاز دارد.

  17 خرداد 1403
بخش : گرگان / فرهنگی
کد خبر: 70651
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام