خرید گندم در گلستان از مرز ۹۰۰ هزار تن گذشت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با تشریح آخرین وضعیت برداشت و خرید گندم در استان گفت: خرید تضمینی گندم در این استان از مرز ۹۰۰ هزار تن گذشت.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، سیدمحمد دهنوی در پنجمین جلسه خرید تضمینی محصولات کشاورزی گلستان اظهار کرد: بررسی وضعیت برداشت گندم نشان می‌دهد امسال خودکفایی گندم دور از انتظار نیست و میزان برداشت این محصول استراتژیک در این خطه شمالی به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در ۲۲ خرداد پارسال ۳۹۶ هزار تن گندم در گلستان خریداری شده بود گفت: امسال این آمار با ۴۴ درصد رشد به ۹۰۸ هزار تن رسید که رکورد تولید و خرید از مردم در گلستان شکسته شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان، وضعیت استان در خرید و تحویل گندم را بسیار مطلوب خواند و یادآور شد: تدابیر لازم اتخاذ شده تا کشاورزان بدون دردسر و در اسرع وقت محصول تولیدی خود را به مراکز خرید تحویل دهند.

دهنوی با پیش‌بینی اینکه گلستان امسال در تولید ۱۰۰ هزار تن کلزا رتبه نخست کشور را به خود اختصاص خواهد داد، گفت: همچنین در محصول جو نیز با تولید حدود ۱۲۰ هزار تن رتبه نخست متعلق به گلستان خواهد شد.

وی متذکر شد: همزمانی در برداشت محصولات کشاورزی یکی از اتفاقات امسال بود که با راهبری استاندار گلستان و تدابیر اتخاذ شده، تاکنون چالش خاصی در گلستان رخ نداده و امیدوارم به زودی مطالبات کشاورزان نیز پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در ادامه تحقق ۸۸ درصدی الگوی کشت در گلستان را اتفاقی مثبت دانست و گفت: باید اشکالات و ایرادات الگوی کشت اصلاح و به طور کامل برطرف شود تا بتوان از این ظرفیت برای ارتقای بخش کشاورزی استان بهره بُرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان نیز در این نشست اظهار کرد: در حال حاضر خرید گندم از کشاورزان گلستانی از مرز ۹۰۸ هزار تن عبور کرد، در حالی که در ۲۲ خرداد پارسال ۳۹۶ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شده بود این آمار در مدت مشابه امسال ۴۴ درصد بیشتر شد.

روح‌الله مهری با بیان اینکه در موضوع خرید تضمینی گندم به صورت شبانه‌روزی پای کار هستیم، افزود: اقدامات لازم برای تسریع در تحویل و خرید گندم و همچنین پرداخت مطالبات گندمکاران انجام شده و تاکنون ۸۱ درصد از اسناد گندم خریداری‌شده در بانک کشاورزی ثبت شده که اقدام بسیار خوبی است.

وی مطالبات گندمکاران گلستانی را تاکنون قریب به ۱۳۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و متذکر شد: امیدواریم پرداخت مطالبات گندمکاران گلستانی تا پیش از عید قربان آغاز شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان پرداخت ۳۰۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران گلستانی در دولت سیزدهم را اقدامی بی‌سابقه خواند و افزود: به همت دولت سیزدهم و به پاس دلسوزی‌ و دغدغه‌ شهید رئیسی، پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران در دستور کار قرار گرفت و ۳۰۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکارانی که تا ۲۷ اردیبهشت گندم خود را تحویل دادند پرداخت شد.

مهری با تاکید بر اینکه در خرید تضمینی گندم قاطعانه مقابل هر گونه فساد ایستاده‌ایم، تصریح کرد: امسال با توجه به حجم بالای خرید گندم، احتمال وقوع فساد هم وجود داشت که با درایت استاندار گلستان، محکم مقابل این اتفاقات ایستادیم.

وی با تاکید بر اینکه به زودی صف‌های خرید گندم به اتمام می‌رسد، یادآور شد: اقدامات لازم برای رفع مشکلات مربوط به حمل محصولات کشاورزی هم انجام شده تا شاهد برچیدن کامل صف‌های خرید محصولات کشاورزی باشیم.

  23 خرداد 1403
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70669
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام