مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:
فعالیت 6 دوربین پایش برای جلوگیری از آتش سوزی جنگلها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: 6 دوربین پایش برای جلوگیری و رصد آتش سوزی جنگلها در سراسر استان نصب شده که تاثیر مهمی در کاهش آتش سوزی ها داشته است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، حمید سلامتی عصر امروز در نشست خبری قرار گاه شهید همدانی هفته دولت اظهار کرد: در سال  1400 تعداد 402 مورد آتش سوزی در 843 هکتار ، سال 1401 تعداد 400 مورد اتش سوزی در 154 هکتار ،  سال گذشته 210 مورد آتش سوزی در 38/6 هکتار و امسال خوشبختانه تعداد حریق ها به کم و در سطح بسیار پایینی بوده که کنترل شده است.

وی افزود: اقدامات پیشگیرانه در رابطه با جلوگیری از آتش سوزی ها از مهم ترین دستاوردهای این اداره کل در جهت کاهش آتش سوزی ها بوده است.

سلامتی اظهار کرد: در حوزه بیابان زدایی نیز اقدامت مهمی از جمله طرح اجرای کاشت درختچه های متناسب با محیط کخ به عنوان علوفه مرتع نیز محسوب می شوند در دستور کار قرار گرفته که این طرح در یک دوره 10 ساله با اعتیاری بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان به اجرا درامده است که نیازمند حمایت های مالی بیشتری از سوی دولت برای اجرای کامل و ممانعت از هجوم ریزگردها قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با اشاره به اینکه طرح‌های مرتع‌داری در ۱۲۵ هزار هکتار اراضی استان اجرا شد، گفت: اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و منابع طبیعی در ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: ۲۱ طرح این اداره کل در هفته دولت سال جاری بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

سلامتی افزود: اعتبار این طرح‌ها ۵۶۸ میلیارد ریال بوده که بهره‌مندی ۹ هزار و ۱۵۹ خانوار را همراه خواهد داشت.

سلامتی همچنین تهیه طرح آبخیزداری با برنامه ۱۰ ساله و برآورد اعتبار ۹۰ هزار میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های مهم و تاثیرگذار در توسعه استان برشمرد و گفت: حمایت مالی از این طرح یکی دیگر مطالبه این اداره کل بوده که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

  31 مرداد 1403
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70823
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام