ساماندهی برداشت شن و ماسه در گلستان با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال

برداشت شن

با دستور شورای حفظ حقوق بیت المال گلستان برداشت شن و ماسه در استان ساماندهی می شود .

به گزارش گلستان فردا، حیدر آسیابی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال گلستان  با انتقاد از وضعیت نابسامان برداشت شن و ماسه در استان اظهار کرد:  متاسفانه بررسی ها و مطالب ارائه شده از سوی دستگاه های متولی در جلسه امروز نشان می دهد 50 درصد برداشت های شن و ماسه در گلستان به صورت غیرمجاز و توسط افرادی صورت می گیرد که پروانه بهره برداری ندارند .

آسیابی افزود: این درصد، حجم عظیمی را در بر می گیرد  که هم به اراضی مستعد کشاورزی  و رودخانه ها آسیب می زند و هم به علت نادیده گرفته شدن اصول ایمنی در محیط های برداشت ، مخاطرات جانی برای مردم دارد .

آسیابی با بیان این که برخی برداشت ها در مراکز ِ دارای مجوز نیز  مشکل دارد افزود: گزارش ها حاکی از این است که در برخی از مجوز های صادره ، ضوابط قانونی و آیین نامه مربوطه برای برداشت شن و ماسه مانند مجوز ندادن برای زمین های مرغوب و یا استعلام  از محیط زیست    رعایت نشده است  و در زمان بهره برداری، نظارت لازم و کافی صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد: در موردی که در توسکستان بازدید داشتیم بهره‌بردار مجوز برداشت با عمق 4 متر داشته ولی تا عمق 60 متر برداشت کرده است که مجموع این اقدامات به آبخوان ها و  زمین های کشاورزی و اراضی مجاور  آسیب می زند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در جلسه امروز به اداره کل بازرسی استان ماموریت دادیم همه مجوزهای صادر شده شن و ماسه را از نظر رعایت قانون و مقررات صدور مجوز، محدوده و عمق برداشت و رعایت ملاحظات زیست محیطی بررسی کنند .

حیدر آسیابی افزود: توقف برداشت های غیرمجاز توسط افراد فاقد پروانه هم به صورت جدی در دستور کار متولیان امر و دادستانی های استان قرار خواهد گرفت.

مدیر کل بازرسی گلستان هم در این جلسه با اعلام این که  بررسی مجوزها را بلافاصله آغاز می کنیم گفت: تا جایی که بتوانیم اصلاحی و پیشنهادی پیش خواهیم رفت اما مواردی که الزام قانونی داشته باشد حتما با مدیران و اداراتی که در این زمینه ترک فعل یا تاخیر داشتند به ویژه مواردی که سبب تضییع حقوق عامه شده است برخورد خواهیم کرد.

 

  دیروز, 13:04
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70897
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام