رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:
افزایش گشت های نظارتی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق گردشگری گلستان / حمایت از ساخت تله کابین ناهارخوران به شرط صدور مجوزهای قانونی

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در صورت ابلاغ مجوز قانونی ، از اجرای طرح تله کابین ناهارخوران گرگان حمایت می کنیم .

به گزارش گلستان فردا، رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت المال استان با تاکید بر این که باید ساخت و سازهای غیرمجاز در استان متوقف شود افزود: حتی یک مورد تخلف را هم نمی پذیریم و باید گشت های نظارتی دستگاه های متولی و پلیس انفال به ویژه در مناطق گردشگری استان شبانه روزی شود تا حتی یک نفر هم جرات تخلف و دست اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی استان را به خود ندهد .
حیدر آسیابی با بیان این که وظیفه قانونی مدیران دستگاه های متولی در حوزه انفال و منابع طبیعی حفظ و صیانت این اموال است گفت: این مدیران تکلیف و اختیارات قانونی برای برخورد فوری و بدون طرح دعوای حقوقی  برای تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز  در حریم و بستر رودخانه ها و اراضی کشاورزی و ملی دارند  و از این پس هیچ کوتاهی و توجیهی از سوی آنان پذیرفته نیست .
حیدر آسیابی افزود: کوتاهی مدیران در عمل به این وظیفه قانونی، مصداق ترک فعل و تضییع حقوق دولتی است و بدون تعارف برای آنان پرونده قضایی تشکیل می دهیم .
رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه این جلسه با اشاره به موضوع تله کابین ناهارخوران گرگان هم گفت: این طرح در جلسه امروز بحث شد و به گفته معاون عمرانی استاندار هنوز مجوز نهایی آن  به استان ابلاغ نشده است .
حیدر آسیابی با بیان این که دادگستری از هر طرحی که با رعایت موازین قانونی و ملاحظات زیست محیطی سبب توسعه استان و اشتغالزایی شود ، حمایت می کند افزود: اگر طرح تله کابین ناهارخوران ، مجاری قانونی را طی کند و ملاحظات زیست محیطی که مهم ترین آن قطع نشدن درختان جنگلی است در آن لحاظ شود و از طرفی شورای عالی شهرسازی کشور هم مجوز قانونی آن را ابلاغ کند  از اجرای آن  حمایت می کنیم .
در ادامه این جلسه  به دستگاه های اجرایی تکلیف شد : نقشه و اطلاعات املاک و زمین های دولتی خود را برای ثبت در سامانه کاداستر به اداره ثبت اسناد و املاک استان اعلام کنند .
دادستان مرکز استان هم در این جلسه از چندگانگی مدیریت در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه الان مواردی داریم که فرد در اراضی ملی ، پروانه ساخت دریافت کرده است در حالیکه اگر هماهنگی بین دستگاهی وجود داشت و  در فرآیند صدور مجوزها حتما استعلام از دستگاه های مربوطه اخذ می شد شاهد چنین مواردی نبودیم.
حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی افزود: علیرغم تذکرهای چندباره ، آنگونه که باید ، هماهنگی و تعامل بین دستگاه های متولی در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی وجود ندارد و همین چندگانگی مدیریت ، بستر را برای سودجویی و دست اندازی به اراضی جنگلی و مرتعی  استان فراهم کرده است .
استفاده از سامانه های هوشمند برای شناسایی زودتر ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی و منابع طبیعی استان ، سرعت بخشی به آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها و  بررسی مصوبات کارگروه های مرتبط با صدور هرگونه مجوز ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی از سوی دستگاه های نظارتی بازرسی و اداره اطلاعات از دیگر مصوبات جلسه امروز بود .
شصت و ششمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان در اراضی ملی و منابع طبیعی امروز در دادگستری گلستان برگزار شد .

  18 مرداد 1400
بخش : خبرها / قضاییه
کد خبر: 64645
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام