جانشین فراجا :
گلستان چهارمین استان کشور در استفاده ازسلاح غیر مجاز است

فراجا0

جانشین فراجا  گفت: گلستان در استفاده از سلاح‌های غیرمجاز بعد از استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و کرمان استان چهارم است.

به گزارش گلستان فردا، سردار قاسم رضایی در دیدار یا نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: یکی از مشکلات دیگر در این بخش در حوزه سلاح‌های غیرمجاز یا استفاده غیرمجاز از سلاح‌های مجاز است که باعث شدت افزایش سرقت‌ها، قتل‌ها و درگیری‌ها شده است.

وی افزود: ناترازی و مناسب نبودن میزان محکومیت با جرم رخ داده به موضوع حقوق شهروندی آسیب جدی می‌زند.

رضایی بیان کرد: مجازات باید بازدارنده باشد اما قالب احکام صادره تاثیری بر بازدارندگی جرائم ندارد و حتی باعث تکرار آن جرائم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این مهم ضروری است قانونگذار با ورود فوری به این مساله قانون جرائم را بازنگری کند.

جانشین فراجا گفت: در کنار تضییع حقوق شهروندی در این موضوع، این مساله برای دستگاه انتظامی و همچنین دستگاه قضایی هزینه اضافی ایجاد می‌کند.

رضایی افزود: ما بیش از چهار هزار متهم داریم که به دلیل ناترازی احکام صادره و جرم رخ داده بیش از ۲۰ بار دستگیر شدند که این مساله نشان از وجود گره در اجرای قانون دارد.

به گفته رضایی، یکی از دغدغه‌های مردم در حوزه جرائم سایبری به ویژه کلاهبرداری است که قوانین این بخش هم بازدارنده نیست و باید از تجربیات سایر کشورها در حوزه برخورد با جرائم استفاده کنیم.

جانشین فراجا گفت: در کشور علی‌رغم همه توطئه‌هایی که از آن سوی مرزها علیه ایران اسلامی ایجاد شده، آمارها نشان می‌دهد که در مهار و کنترل با عنایات ویژه خداوند، رهبری‌ها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، فهم بالای مردم و هماهنگی و همکاری‌های بین دستگاهی، عملکرد موفقی داشتیم.

رضایی اظهار کرد: اگر تنها اندکی از این توطئه‌ها به کشور دیگری می‌رفت، بدون شک کمر آنها می‌شکست.

وی بیان کرد: یکی از این توطئه‌ها مساله مواد مخدر به عنوان منشا بسیاری از جرایم است که با کشورهای همسایه ۲ هزار کیلومتر مرز مشترک داریم و در کنار مواد مخدر شرارت‌هایی هم انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما جلودار همه کشورهای غربی در برخورد با مواد مخدر هستیم و نیاز است مجامع مختلف آن کشورها به خصوص جوامع دانشگاهی از دولت‌های خود سهم‌شان را در مبارزه با مواد مخدر مطالبه کنند.

جانشین فراجا گفت: موضوع دیگر در کشور مساله قاچاق است که برخی کالاهای اساسی از کشور خارج و برخی کالای اساسی مورد نیاز نیز به صورت قاچاق وارد می‌شود که آسیب به اقتصاد کشور می‌زند.

رضایی ادامه داد: هیچ کشوری مانند ایران اتباع غیرمجاز ندارد، وجود اتباع بیگانه غیرمجاز در همه کشورها جرم محسوب شده و محکومیت سنگین دارد.

وی یادآور شد: اتباع وارد شده به ایران اوایل انقلاب به عنوان مهمان آمدند که در کنار آنها غیرمجازها وارد شدند و خسارات سنگین وارد شد.

وی اضافه کرد: ما برای مقابله با این مساله برنامه‌هایی داریم که تحقق آن نیازمند اقدام همه جانبه است.

جانشین فراجا گفت: برابر قانون بکارگیری و همراهی اتباع بیگانه جرم است و حتی نمی‌توانند تملکی داشته باشند.

رضایی اظهار کرد: اما به نام ایرانی‌ها این اتباع کارهای ترکیبی انجام می‌دهند، بطوری که جرائم آنها در برخی شهرها ترکیبی شده و در بین خودشان و حتی مقابل ایرانی‌ها قتل، سرقت و زورگیری می‌کنند.

 

 

 

 

  دیروز, 13:57
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 70898
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام