فرمانده انتظامی گلستان:
کشف 29 هزار عدد مواد محترقه در گلستان/ نظارت ناجا بر اجرای مراسم چهارشنبه آخر سال

گرگان- فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: در راستای حفظ امنیت شهروندان برای پیشگیری از نابهنجاریهای مراسم چهارشنبه آخر سال، 29 هزار عدد مواد محترقه کشف و معدوم شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، علی اکبر جاویدان در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:

 

در موضوعات امنیتی با توجه به اینکه برخی از دشمنان همواره دنبال توطئه هستند، ناجا نیز درصدد تشدید رعایت مسائل امنیتی است؛ هرچند امسال در استان اتفاقی در این زمینه نداشتیم اما این سبب نمی‌شود که اقدامات پیشگیرانه را تقویت نکنیم.

وی افزود:
  بر خلاف سنن گذشته در سال های اخیر چهارشنبه سوری دستخوش تغییرات شده ، اصالت خود را از دست داده و به کج روی اجتماعی تبدیل شده است و به رغم آموزش های پیشگیرانه اما بازهم اجرای این برنامه تعدادی را دچار سانحه می کند.

جاویدان گفت: اگر چه دشمن فراخوان هایی داده اما مردم ما فهیم تر از آن ها هستند که در این مسائل ورود کنند اما ما باید برنامه ریزی های خود را انجام دهیم تا ارزش های ما زیر سوال نرود و بستری برای سوء استفاده معاندان پیش نیاید.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح نوروزی پلیس از امروز در استان اظهار کرد: در حوزه ترافیکی درون و برون شهری این طرح تا 18 فروردین سال آینده این طرح را عملیاتی خواهیم ادامه خواهد داشت. متناسب با ترافیکی که در محورهای اصلی و فرعی داریم، تمهیدات لازم برای پوشش حداکثری فراهم شده است و از ظرفیت دوربین‌های هوشمند نیز برای ثبت تخلفات استفاده خواهیم کرد که امیدواریم مجموعه این اقدامات به انضباط و ایمنی ترافیکی کمک کند.

جاویدان ادامه داد: در زمینه سرقت، ۱۸ درصد رشد داریم و حدود ۱۵ هزار سرقت تاکنون در استان صورت گرفته است که بیشترین آن در حوزه قطعات و وسایل خودرو است و جرائم خرد مانند چاه های آب و تجهیزات برق و غیره است که ۱۲ درصد افزیش دارد.

وی با بیان این که درصد کشف و وقوع ۷۳ درصد رشد و ۲۶ درصد منجر به کشف شده است، گفت: در حوزه پلیس فتا بالاترین جرائمی که شایع است برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، هتک حیثت علیه افراد، و غیره است.

جاویدان گفت: ۷۹۲ فقره پرونده در زمینه برداشت غیرمجاز از حساب تشکیل شده که ۶۷ درصد افزایش داشته و ۷۱ درصد کشف شده است.

وی ادامه داد: ۱۱۲ میلیارد تومان در خصوص جرائم اقتصادی کشفیات داریم، در حوزوه ۱۱۰ کل تماس های ما بیش از ۶۵۳ هزار تماس بوده است که ۲۶۰ هزار آن منجر به عملیات پلیسی شده است.

وی اظهار کرد: در حوزه مواد مخدر تیم های ما فعال خواهند بود و برخورد را با عناصر را در دستورکار داریم. سال گذشته کشفیات در ایام پایانی داشتیم و امسال هم این برنامه برخورد خرده فروشان و جمع آوری معتادان متجاهر را در سدستور کار است. شعار امسال نشاط بهار و نظم و قانونمنداری است. پرهیز از خطر و آرامش در سفر شعار راهور است.

وی گفت: در زمینه مواد مخدر نه استان سفید و نه قرمز هستیم، و حدود ۱۵ تن کشفیات داشتیم که ۱۴۰ درصد رشد داشته است؛ از این میزان ۱۰ تن تریاک، دو تن و ۴۰۰ کیلوگرم حشیش، یک تن مرفین، ۷۳ کیلوگرم شیشه و غیره است.

وی ادامه داد: در این ایام ۱۱۰ قاچاقچی دستگیر شدند که ۶۹ درصد افزایش دارد. حدود پنج هزار خرده فروش مواد مخدر و بیش از پنج هزار نفر معتاد متجاهر هم دستگیر شدند.

جاویدان گفت: در حوزه کالای قاچاق سه هزار و ۵۴۰ پرونده قاچاق تشکیل شده و بیش از سه هزار نفر هم دستگیر شدند همچنین ۶۹۷ دستگاه خودرو توقیف شده است که ۹۱ درصد کشفیات داشتیم.

به گفته فرمانده انتظامی ناجا با توجه به حجم سفرها و خالی شدن منازل مسکونی و حضور جمعیت در برخی تفرجگاه‌ها، بحث پیشگیری از جرم و کشف جرایم و رسیدگی به شکایات مردم در این ایام به طور ویژه دنبال می‌شود.

  23 اسفند 1397
بخش : خبرها / جامعه
کد خبر: 61340
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام