مدیر جهاد کشاورزی کلاله :
توجه به صنعت پرورش اسب اشتغالزا و درآمد زا است

مدیر جهاد کشاورزی کلاله  گفت: اگر به پرورش اسب به عنوان یک صنعت توجه شود برای فعالان این حوزه درآمدزا، ارزآور و اشتغالزا خواهد بود .

به گزارش خبرنگار گلستان فردا،  علی علیزاده اظهار کرد: اسب نژاد ترکمن گونه‌ای از اسب‌های اصیل ایرانی با پیشینه طولانی در زندگی ترکمن‌هاست و با توجه به ویژگی‌های منحصربه فردی که دارد در تمام امور ورزشی پرطرفدار بوده و علاقمندان به آن حاضرند مبالغ هنگفتی را برای داشتن این اسب پرداخت کنند.

وی افزود: پرورش اسب علاوه بر پرکردن اوقات فراغت در حوزه ورزش سوارکاری، باعث افزایش درآمد پرورش دهندگان و به تبع آن ایجاد اشتغال در زمینه‌های تغذیه، بهداشت و فروش لوازم و ابزارآلات مربوط به نگهداری و پرورش اسب خواهد شد.

علیزاده اظهارداشت: اگر به پرورش اسب به عنوان یک صنعت توجه شود برای فعالان این حوزه درآمدزا، ارزآور و اشتغالزا خواهد بود که این مساله مهم در کشور ایران باتوجه به وجود نژادهای خالص و بسیار زیبا از جمله اسب اصیل ترکمن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرجهاد کشاورزی کلاله اظهارداشت: باتوجه به علاقه مردم به ویژه جوانان و ظرفیت بالای این شهرستان در چند سال گذشته با برگزاری جشنواره‌های متعدد گام بلندی در توسعه این صنعت برداشته شد تا جایی که اکنون روستای صوفیان به عنوان پایتخت اسب اصیل ترکمن شناخته می‌شود.

علیزاده افزود: سال گذشته به دلیل شیوع کرونا جشنواره ملی زیبایی اسب ترکمن برگزار نشد اما امسال با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی پانزدهمین دوره این جشنواره ملی با تعداد محدود شرکت کننده و بیش از ۱۰۰ سر اسب، ۱۲ آبان به میزبانی روستای صوفیان کلاله برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: یک روز قبل از برگزاری این جشنواره، بورس خرید و فروش اسب ترکمن در روستای صوفیان برگزار می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی کلاله یادآور شد: چهاردهمین دوره جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن سال ۹۸ با حضور ۲۳۰ راس اسب از ۲۲ استان کشور و حضور مهمانانی از کشورهای قزاقستان، ترکیه و ترکمنستان برگزار شده بود.

وی گفت: کلاله پنج واحد فعال پرورش اسب و همچنین ۵۲۰ سر اسب اصیل ترکمن با ۶۵ نفر بهره بردار دارد.

  12 آبان 1400
بخش : کلاله / اقتصادی
کد خبر: 65537
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام