نماینده مردم شرق استان در مجلس:
ساخت جایگاه سوخت فرودگاه کلاله 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

نماینده مردم چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ساخت جایگاه سوخت در فرودگاه‌ها برعهده وزارت نفت است، گفت: احداث این پروژه در فرودگاه کلاله به منظور تامین سوخت ایرلاین‌ها به ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش گلستان فردا، رضا آریانپور اظهار کرد: فرودگاه کلاله با هزینه‌های بالا راه‌اندازی و ساختمان اداری و مدیریت آن در این شهرستان مستقر شده اما به سبب نداشتن جایگاه سوخت فعال نیست و حدود ۴۰۰ هکتار زمین، برج مراقبت و تجهیزات آن، بلا استفاده بوده و در حال فرسوده‌ شدن است.

وی افزود:

با اهتمامی که در دولت سیزدهم و مدیران گلستان وجود دارد، فرودگاه کلاله ظرفیتی است که می‌توان از آن برای انتفاع و توسعه متوازن استان بالاخص نواحی شرقی آن به بهترین نحو استفاده کرد.

آریان پور ادامه داد: فرودگاه کلاله قبل از انقلاب پایه‌گذاری شده و ۴۰۰ هکتار از بهترین اراضی منطقه به این کار اختصاص یافته که نشان از یک ایده بزرگ و فراتر از وضع موجود دارد.

این نماینده مجلس بیان داشت: چون گلستان در مقطعی زیرمجموعه استان مازندران بود نگاه بر این بود که پس از ساری فرودگاه مورد نیاز در کلاله باشد که با تقسیمات جدید و ایجاد فرودگاه در گرگان این محل با تمام ظرفیت‌ها و جمعتی که در شرق وجود دارد، به حاشیه رانده شد.

وی افزود: طی ۲ سال اخیر مکاتبات و پیگیری‌های متعدی به‌منظور راه‌اندازی و ایجاد جایگاه سوخت به منظور انجام پروازهای مستمر با دستگاه‌های مربوطه انجام شد ولی تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

آریان پور گفت: در همین راستا طی دیدار با رییس جمهور نیازهای منطقه‌ای را با ایشان در میان گذاشته و طلب یاری نمودیم که با همکاری استاندار گلستان این مورد یکی از اصلی‌ترین مصوبات سفر رییس جمهور به استان خواهد بود.

  10 اسفند 1400
بخش : کلاله / اقتصادی
کد خبر: 66429
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام