خواهرزاده‌های مراوه تپه‌ای، دایی قاتل خود را پس از ۱۹ سال بخشیدند

رییس کل دادگستری گلستان گفت: جوانی که سال ۱۳۸۲ در پی مشاجره لفظی، شوهرخواهر خود را به قتل رسانده بود پس از ۱۹ سال و با رضایت خواهرزاده‌هایش از چوبه دار نجات یافت.

به گزارش گلستان فردا، حیدر آسیابی اظهارداشت: مقتول، ۲ کودک خردسال داشت و به همین علت اجرای حکم قصاص تا زمان رسیدن به سن بلوغ این کودکان به تعویق افتاد.

وی بیان کرد: پارسال فرزندان مقتول با مراجعه به دادگستری مراوه تپه درخواست اجرای حکم را ارائه دادند و به این ترتیب پس از انجام تشریفات قانونی، قصاص در نوبتِ اجرا قرار گرفت.

رییس کل دادگستری گلستان افزود: با تلاش رییس حوزه قضایی مراوه تپه، همزمان تلاش‌ها برای رایزنی با اولیای دم آغاز شد و با پادرمیانی امام جمعه اهل سنت شهرستان، اعضای شورای حل اختلاف و جمعی از ریش سفیدان منطقه، فرزندان مقتول رضایت دادند و از اجرای حکم قصاص دایی خود منصرف شدند.

وی گفت: با اجرای این حکم تعداد افرادی که از ابتدای امسال با گذشت اولیای دم بخشیده شده‌اند به ۱۵ نفر رسید.

رییس شورای حل اختلاف گلستان همواره تاکید دارد که اعضای شورا در پرونده‌ افراد شروری که یقین دارند آزادی او سبب تکرار شرارت این فرد در جامعه می‌شود برای صلح و سازش اقدام نمی‌کنند.

  19 آبان 1401
بخش : کلاله / جامعه
کد خبر: 68015
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام