رئیس منابع طبیعی کلاله خبرداد؛
کشف و ضبط ۹۲ کیلوگرم «ترافل» در کلاله

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کلاله از کشف و ضبط ۹۲ کیلوگرم قارچ ترافل در این شهرستان از قاچاقچیان خبرداد.

به گزارش گلستان فردا، محمدصادق بشکوفه اظهارکرد: شامگاه گذشته (دوشنبه) با تلاش نیروهای حفاظت منابع طبیعی و همراهی نیروی انتظامی و با حکم قضائی تعزیرات حکومتی ۹۲ کیلوگرم قارچ ترافل از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کلاله گفت: در همین رابطه دو نفر از عوامل قاچاق این ترافل ها، دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای ادامه رسیدگی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی گفت: طبق ماده ۲۵ مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حمل، عرضه، خرید، فروش، نگهداری، اقدام برای خروج و یا خارج کردن چوب، هیزم یا زغال حاصل از درختان جنگلی مطلقاً و ارتکاب این اعمال در مورد سایر محصولات و فرآورده‌ها یا مصنوعات منابع طبیعی اعم از جانوری و گیاهی به قصد تجاری، بدون تحصیل پروانه از مرجع ذی صلاح ممنوع است و مرتکب علاوه بر ضبط کالاهای مزبور و آلات و ادوات مورد استفاده مشمول مجازات‌ها و احکام مقرر برای قاچاق کالای مجاز مشروط می‌شود.

گفتنی است، برداشت قارچ ترافل از جنگل‌های هیرکانی سبب از بین رفتن بذرها و نهال‌های کوچک درختان، برهم خوردن نظم خاک جنگل و سُست شدن و فرسایش آن و در نهایت خشک شدن درختان می‌شود.

قارچ ترافل یا دنبلان کوهی زیرزمینی و در عمق پنج تا ۳۰ سانتی زمین و اغلب در مجاورت ریشه گیاهان به خصوص درخت بلوط رشد می‌کند و دارای خواص دارویی و تغذیه‌ای زیادی است.

  5 اردیبهشت 1402
بخش : کلاله / اقتصادی
کد خبر: 69127
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام