رئیس محیط زیست مراوه‌تپه:
لاشه یک راس میش وحشی از شکارچیان غیرمجاز در مراوه تپه کشف شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مراوه تپه گفت: بقایای لاشه یک راس میش وحشی از شکارچیان غیرمجاز منطقه شکار ممنوع پالیزان کشف و ضبط شد.

به گزارش گلستان فردا، هیبت اله داور اظهار کرد: با رصد و پایش مستمر محیط بانان شهرستان مراوه تپه در منطقه شکار ممنوع پالیزان دو شکارچی غیرمجاز تحت تعقیب مأموران قرار گرفتند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراوه‌تپه افزود: متهمان با استفاده از توپوگرافی منطقه از محل متواری شدند اما محیط‌بانان توانستند لاشه یک رأس میش وحشی شکار شده و یک دستگاه موتورسیکلت را کشف و ضبط کنند.

وی ادامه داد: در این خصوص پرونده تشکیل و اقدامات لازم برای شناسایی شکارچیان در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است؛ گوسفند وحشی (قوچ و میش) به دو گروه زیرگونه‌ای تقسیم می‌شود که گروه شرقی آن گوسفند وحشی اوریال (در زبان لاتین به معنی شرقی) و گروه غربی گوسفند وحشی ارمنی نامیده می‌شود. گوسفندهای وحشی البرز مرکزی تلفیقی از قوچ و میش‌های ارمنی و اوریال هستند که جنس نر این گوسفندها قوچ و جنس ماده آن میش نامیده می‌شود.

استان گلستان از جمله تنفس گاه‌های متنوع برای گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری ایران بوده و با اقلیم متنوع به صورت یکجا کوه، دریا، جنگل، کوهستان، دشت و بیابان را در خود جای داده است.

  8 خرداد 1402
بخش : کلاله / جامعه
کد خبر: 69375
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام