نماینده مردم غرب گلستان در مجلس بیان کرد؛
احداث بازارچه مرزی حسنقلی- گمیشان در انتظار طرح توجیهی وزارت صمت

نماینده حوزه انتخابیه غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت طرف ترکمنستانی برای راه اندازی بازارچه مرزی حسنقلی-گمیشان گفت:‌ احداث این پایانه منتطر تهیه طرح توجیهی است.

به گزارش گلستان فردا، عبدالجلال ایری اظهارکرد: در سفر اخیر هیأت گلستانی به استان بالکان آباد ترکمنستان، شاهد تاکید طرف ترکمن بر راه اندازی هر چه سریع‌تر بازارچه مرزی در منطقه حسنقلی ترکمنستان و در مجاورت گمیشان بودیم که در این رابطه با تعلل وزارت صمت در تهیه طرح توجیهی از سوی وزارت صنعت، معدن تجارت روبرو هستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های کردکوی، گمیشان، بندرگز و ترکمن در مجلس شورای اسلامی گفت: ترکمنستان برای تقویت زیرساخت‌های لازم برای توسعه تبادلات اقتصادی با ایران گام‌های بزرگی برداشته و حتی بزرگراه حدود ۴۰۰ کیلومتر از بندرترکمن باشی به سوی اینچه برون در حال احداث است.

ایری از آمادگی طرف ترکمنستانی به توسعه تجارت و گردشگری دریایی اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های موجود در بنادر و شهرهای ساحلی ترکمنستان و قرابت ساکنان مرزی ایران و ترکمنستان از دیگر عناصر تقویت کننده تعاملات اقتصادی خواهد بود.

وی بیان کرد: پس از ارائه طرح توجهی برای بازارچه مرزی گمیشان، اقدامات اجرایی برای ساخت تأسیسات در این منطقه آغاز و تجارت چمدانی در گمیشان را شاهد خواهیم بود.

  9 آبان 1401
بخش : کردکوی / اقتصادی
کد خبر: 67944
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام