رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر گرگان:
موانع سرمایه گذاری رفع نشود سرمایه ها به استان های دیگر می رود/ برخی سلیقه های شخصی موجب فرار سرمایه گذار می شود

basirnia

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر گرگان گفت: اگر نتوانیم موانع سرمایه گذاری گردشگری در مرکز استان را رفع کنیم بدون شک سرمایه ها در استان های دیگر هزینه خواهد شد .

علی اکبر بصیر نیا در گفتکوی اختصاصی با خبرنگار گلستان فردا، اظهار کرد: گرگان پتانسیل های بسیار خوبی برای جذب سرمایه گذار دار اما در سنوات گذشته عدم ثبات مدیریت شهری و هماهنگی بین مدیران موجب فرار سرمایه ها و سرمایه گذاران حوزه گردشگری از مرکز استان شده است.

وی افزود: این موانع و مشکلات تنها در حوزه شهرداری و شورا نیست و نیازمند همگرایی همه مدیران دستگاه اجرائی برای تسهیل گری جذب سرمیاه گذار در حوزه گردشگری است.

بصیر نیا با بیان اینکه برخی افراد با سنگ اندازی غلط موجب عدم توسعه مرکز استان می شوند ، گفت: بهتر است قبل از هرگونه نامه نگاری و اعتراض به صورت کارشناسی با طرح هایی که مصوب می شود و در دست اجرا قرار میگرد آشنا شوند تا بدون ارائه نظر کارشناسی موجب عدم اجرای طرح ها  نشوند .

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر گرگان ادامه داد: پزوژه تله کابین گرگان که چند سالی است در پیچ و خم های اداری گیر افتاده است به دلیل همین ارائه نظر های کارشناسی بوده و همین امر هم موجب میشده تا سرمایه گذاران رغبت چندانی برای اجرای این طرح نداشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر با پیگیری های مصرانه  استاندار ، شورا  و شهرداری و همچنین بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از این محل اجرای این طرح ، اقدامات بررسی و کارشناسی آن در دست مسولان امر قرار گرفته و امید داریم به زودی شاهد رفع موانع و اجرای طرح باشیم.

بصیر نیا گفت: نکته جالب توجه این است که طرح های گردشگری از جمله تله کابین به راحتی در استان های دیگر به اجرا گذاشته شده و مساله های زیست محیطی جلوی آن را نگرفته اما هر زمان در مرکز استان گلستان قرار است طرح گردشگری ایجاد شود محالفت با آن بالا می گیرد.

وی با اشاره به اینکه این اظهارات غیر کارشناسی و حساس کردن مسئولان نتیجه ای جز عقب افتادگی صنعت توسعه توریسم و اقتصاد نشات گرفته از آن برای مردم ندارد، تصریح کرد: با اینکه سالیانه هزارن مسافر از گرگان تردد میکنند اما جز اتراق در ناهارخوران ره آورد اقتصادی دیگری حضور آنان برای مرکز استان نداشته است و این به دلیل فقدان امکانات رفاهی و توریستی و گردشگری برای مسافران است و آنها پول های خود را در استان های همجوار هزینه می کنند.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر گرگان اظهار کرد: گرگان نیازمند ایجاد زیر ساخت های مناسب برای جذب سرمایه گذار است و خوشبختانه با انتصاب شهردار جدید و پیگیریهای مداوم استاندار و شهردار این امر در حال محقق شدن است و هم اکنون چند سرمایه گذار در مرکز استان یا در حال ساخت مراکز گردشگری هستند و یا زمین آن را برای اجرای پروژه های کلان خریداری شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح لوتوس که یکی از بزرگترین پروژه های گردشگری و تفریحی شمال کشور به شمار می رود، بیان کرد: این مجموعه گردشگری زیر مجموعه  هلدینگ "موسسه ملل" کشور است که علاقمندی زیادی به سرمایه گذاری در گرگان داشتند ، قرار است احداث شود و بخش های مختلفی برای اجرای آن از جمله احداث بزرگترین سرزمین آبی کشور ، بهترین هتل اقامتی ، مجموعه ورزشی ، رستوران و پذیرایی پیشنهاد شده که در حال حاضر این موسسه زمین مورد نظر را در محل کمربندی گرگان خریداری کرده که البته برای بخش کوچکی از این زمین معارض پیدا شده که مراتب در دستور کار قضایی قرار گرفته و به زودی حل و فصل خواهد شد تاسرمایه گذار بتواند مراحل احداث این طرح را آغاز کند.

بصیر نیا ادامه داد: بازار موزه 7 شهر گرگان واقع در بلوار الغدیر یکی دیگر از پروژه های عظیم گردشگری است که تا کنون احداث آن 40درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به اینکه زمین را شهرداری به سرمایه گذار واگذار کرده شرکت " های وب" به عنوان سرمایه گذار با پیش بینی 800 میلیارد تومانی که حالا به 1500میلیارد تومان رسیده ساخت آن اقدام به احداث فاز های مختلفی  در حوزه تفرحی و گردشگری ساخته می شود و در کنار این طرح سرمایه گذار تمایل به ساخت یک بیمارستان تخصصی هتلینگ 400 تختخوابی در راستای گردشگری سلامت را نیز در دستور کار دارد.

وی افزود: شهر بازی مدرن گرگان نیز که از مدت ها قبل ساخت آن آغاز شده بود اما بنا به دلایلی از جمله عدم ثبات مدیریت شهری به کندی پیش می رفت مجدد با پیگری های شهردار جدید، شورا و استاندار در دستور کار قرار گرفته و معارض هایی که در مراحل احداث ادعای زمین داشتند با ورود دستگاه قضایی در حال پیگیری است و امید داریم به زودی حل و فصل شود.

بصیر نیا گفت: بزرگترین سوله در این شهر بازی مدرن ایجاد شده و منتظر سرمایه گذار برای اجرای بازیهای مدرن در این مکان است .

وی با بیان اینکه نیازمند حضور سرمایه گذار برای اتمام شهر بازی مدرن گرگان هستیم، بیان کرد: اجرای طرح های این شهر بازی نیازمند 2 الی 3 هزار میلیارد تومان پول است که به جز ورود سرمیاه گذار امکان اجرای آن با بودجه های شهری امکان پذیر نیست .

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر گرگان تصریح کرد: همانظور که قبلا هم گفتم برخی سلیقه های شخصی موجب فرار سرمایه گذار می شود و رفع این مساله نیازمند وفاق و همدلی بیشتر همه مدیران برای توسعه گردشگری و تفریحی شهر گرگان است .

 

  17 آبان 1401
بخش : کردکوی / جامعه
کد خبر: 67996
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام