رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مینودشت :
تصویب ۱۰۱میلیارد ریال تسهیلات برای ۱۱ واحد بوم‌گردی در مینودشت

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مینودشت گفت: ۱۰۱ میلیارد ریال تسهیلات از منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ برای پرداخت به ۱۱ واحد اقامتگاه بوم گردی روستایی در حال ساخت این شهرستان تصویب شده است.

به گزارش گلستان فردا، رضا پورمهدی راظهار کرد: این تسهیلات از سوی کارگروه ویژه‌ای در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مصوب و نامه معرفی به بانک واحدهای بوم گردی درحال ساخت مینودشت ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی ۱۱ واحد بوم گردی واقع در روستاهای "ده چناشت، ملاشی، قلعه قافه، ساسنگ، کفش محله، کلوکند، سایر، زندان چال و طول آرام" بالای ۷۰ درصد است که با دریافت تسهیلات ابلاغی حداکثر تا پایان نیمه نخست امسال به بهره برداری می رسند.

پورمهدی از فعال بودن ۱۷ واحد بوم گردی روستایی دارای پروانه فعالیت در مینودشت خبر داد و گفت: با افتتاح هر یک از واحدهای درحال ساخت این شهرستان برای ۲ تا پنج نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

رییس اداره میراث فرهنگی مینودشت ادامه داد: علاوه بر این ۲۰ متقاضی دیگر راه‌اندازی یا احداث واحد بوم گردی در این شهرستان مشغول کار هستند که پیشرفت فیزیکی واحد آنها از صفر تا ۳۰ درصد است.

وی با اشاره به اقامت ۲۰ هزار و ۴۰۰ نفر در مراکز اقامتی رسمی و موقت مینودشت در تعطیلات نوروزی امسال، اضافه کرد: از این تعداد هزار و ۶۶۲ نفر در واحدهای بوم گردی این شهرستان اقامت داشتند.

پورمهدی افزود: بسیاری از روستاهای مناطق جنگلی و کوهستانی مینودشت ظرفیت‌ خوبی برای راه‌اندازی یا احداث واحد بوم گردی روستایی دارند که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به میراث فرهنگی درخواست خود را ارائه دهند.

 

  18 فروردین 1401
بخش : مینودشت / اقتصادی
کد خبر: 66670
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام