مینودشت محرومیت‌ها و عقب ماندگی‌های زیادی دارد

فرماندار مینودشت گفت: اگرچه طی ۴۰ سال گذشته خدمات خوبی در بخش‌های مختلف انجام شده اما این شهرستان هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده و محرومیت‌ها و عقب ماندگی‌های زیادی دارد.

به گزارش گلستان فردا، محمدتقی قزل سفلی اظهار کرد: مینودشت ظرفیت‌های متنوعی از جمله در حوزه‌ گردشگری، نوغانداری، کشاورزی، ورزشی و معادن زغال سنگ برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال دارد اما کمتر از این ظرفیت‌ها استفاده شده و یا استفاده از آنها تاثیر اندکی در رفع کمبودهای این شهرستان داشته است.

وی با یادآوری اینکه نرخ بیکاری مینودشت طبق آمار نفوس و مسکن سال ۹۵ بیش از ۲۸ درصد بوده است، افزود: اگرچه طی ۴۰ سال گذشته خدمات خوبی در بخش‌های مختلف انجام شده اما این شهرستان هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده و محرومیت‌ها و عقب ماندگی‌های زیادی دارد.

قزل سفلی اضافه کرد: مینودشت در حوزه گردشگری از قطب‌های مهم و در بخش کشاورزی بویژه نوغانداری رتبه نخست گلستان را دارد اما کمتر از این ظرفیت‌ها در راستای ایجاد درآمد و اشتغال برای جوانان این شهرستان استفاده شده است.

فرماندار مینودشت ادامه داد: در حوزه ورزشی این شهرستان استعدادهای زیادی دارد اما بشدت با کمبود فضاهای ورزشی ورزشی مواجه است و یا بهترین شرایط برای ورزش پاراگلایدر سواری در مینودشت فراهم است اما کمبود امکانات سبب شده تا این رشته کمتر مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: یک سالن ورزشی مینودشت سال ۹۱ کلنگ زنی می‌شود که به سبب کم توجهی در تخصیص اعتبار برای ساخت آن اکنون فقط ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن به ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

قزل سفلی با قدردانی از پیش بینی ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی و تسهیلاتی برای مینودشت از محل مصوبات سفر ۱۳ اسفند سال گذشته رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به گلستان، افزود: از این مبلغ افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال آن برای تکمیل سد نرماب چهل چای این شهرستان است.

وی اضافه کرد: اعتبارات پیش بینی شده سفر قرار است ظرف سه سال تخصیص یابد که درحوزه سد نرماب کافی نیست و باید اعتبارات ویژه‌ ملی یا استانی برای تکمیل این پروژه بزرگ اختصاص یابد زیرا با این میزان بودجه مشکل جابجایی چند روستای مسیر سد که سال‌ها در بلاتکلیفی قرار دارند، رفع نخواهد شد.

  1 مرداد 1401
بخش : مینودشت / اقتصادی
کد خبر: 67340
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام