مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان:
اختصاص ۲۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت سد نرماب مینودشت در سال گذشته

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: ساخت مخزن سد نرماب مینودشت با تزریق اعتبارات در سال های اخیر به ویژه در دولت سیزدهم شتاب گرفته به طوری که در سال گذشته اختصاص ۲۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت سد و جابه جایی روستاها و آزادسازی کاسه سد مصوب شد.

به گزارش گلستان فردا، سید محسن حسینی اظهار کرد: عملیات خاکریزی برای ایجاد مخزن سد نرماب مینودشت به پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصد رسیده و اجرای آن مهرماه امسال همزمان با تکمیل تاسیسات و تجهیزات هیدرو مکانیکی به پایان می‌رسد. 

وی افزود: برای ایجاد مخزن و آبگیری مخزن سد نرماب مینودشت هفت میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب خاکریزی پیش‌بینی شده که اکنون ۳۰۰ هزار متر مکعب از این خاکریزی باقی مانده است.

حسینی تاکید کرد: ساخت مخزن این سد با تزریق اعتبارات در سال های اخیر به ویژه در دولت سیزدهم شتاب گرفته به طوری که در سال گذشته اختصاص ۲۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت سد و جابه جایی روستاها و آزادسازی کاسه سد مصوب شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: برای اجرای طرح جمع آوری درختان از کاسه سد و شتاب در آبگیری ، هماهنگی بیشتر دستگاه های مرتبط برای تسریع رفع موانع پیشرو ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: مجوز کف تراشی مخزن سد از وجود درختان از دستگاه مرتبط دریافت شده و شرایط برای اجرا و سرعت دادن به آن پیگیری می شود.

به گفته وی پاکتراشی و ریشه‌کنی درختان در مساحت بین ۱۵ تا ۱۶ هکتار از کاسه سد نرماب صورت می گیرد که بعد از این عملیات ، ۵۰ سانت خاک هم باید برداشته شود.

آبان پارسال عبدالرحیم لطفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اعلام کرده بود: مخزن سد نرماب ۵۸۰ هکتار وسعت دارد که ۱۷۰ هکتار آن اراضی ملی بوده و مابقی در تملک اشخاص است و درختان ۵۰ هکتار از این اراضی ملی شامل ۲ هزار و ۸۷۷ اصله درخت باید قطع شود.

  8 مرداد 1401
بخش : مینودشت / اقتصادی
کد خبر: 67379
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام