فرماندار مینودشت:
مصرف گاز شهروندان مینودشت روزانه پنج درصد کمتر شد

فرماندار مینودشت درشرق گلستان گفت: مردم این شهرستان با هدف کمک به بهبود شرایط فعلی شبکه سراسری گاز و جلوگیری از افت بیشتر فشار این انرژی و برخورداری تعداد بیشتری از هموطنان از نعمت گاز طبیعی، روزانه پنج درصد در مصرف این انرژی صرفه‌جویی کردند.

به گزارش گلستان فردا، محمدتقی قزل‌سفلی بیان کرد: تا قبل از برودت هوا و یخبندان که از نیمه دوم هفته گذشته شروع و همچنان ادامه دارد مصرف روزانه گاز مردم این شهرستان ۶۱۰ هزار متر مکعب بود که این رقم با مدیریت مصرف، برخی اقدامات کنترلی و استفاده از سوخت دوم به جای گاز طبیعی اکنون به ۳۴۱ هزار مترمکعب کاهش یافته است.

وی با قدردانی از مردم مینودشت برای رعایت مدیریت مصرف گاز و با تاکید برضرورت استمرار آن تا بهبود شرایط افت شبکه سراسری گاز، افزود: علاوه بر مدیریت مصرف مشترکان خانگی، اقداماتی در بحث استفاده از سوخت جایگزین توسط واحدهای تولیدی، مرغداری‌ها، گلخانه‌ داران و نانوایی‌های این شهرستان انجام شد.

قزل سفلی اضافه کرد: ۴۰ درصد واحدهای مرغداری و نانوایی‌های مینودشت به جای گاز طبیعی از سوخت دوم (نفت‌گاز) استفاده می‌کنند و سوخت مورد نیاز آنها تامین و در اختیارشان گذاشته شده است.

فرماندار مینودشت ادامه داد: این شهرستان ۱۲۴ نانوایی دارد که ۶۸ مورد آن از سوخت دوم دریافت کردند که هم اکنون ۲۰ واحد آن با نفت‌گاز درحال پخت نان هستند ضمن اینکه از ۲۲ واحد مرغداری مینودشت هم ۱۰ واحد مجهز به تجهیزات سوخت دوم شده و از آن بهره می‌برند.

وی گفت: تلاش‌ها و حمایت‌ها برای استفاده تمامی واحدهای تولیدی، مرغداری‌ها و خبازی‌های مینودشت از سوخت دوم ادامه دارد.

قزل سفلی، قطع گاز هزار و ۱۳۴ واحد تجاری، ۳۷ واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی، ۲ جایگاه سی ان جی، ۱۶۶ اداره، نهاد و بانک، ۳۲ مدرسه و ۱۵۲ مسجد را از دیگر اقدامات انجام شده در مینودشت برای کمک به بهبود شرایط گازی کشور و استان گلستان برشمرد.

  27 دی 1401
بخش : مینودشت / اقتصادی
کد خبر: 68540
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام