شکارچیان متخلف شوکا در علی آباد کتول متواری شدند

سید مهدی کوچک روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : از تیم سه نفره شکارچیان متواری ، مقادیری گوشت و یک قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: یکی از شکارچیان توسط محیط بانان مورد شناسایی قرار گرفت و مامورین محیط زیست برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه تلخ و یا درگیری مسلحانه از تعقیب متخلفان خودداری کردند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان علی آباد کتول گفت که با هماهنگی مرجع قضایی شهرستان و با همکاری نیروی انتظامی، دستگیری متخلفان فراری در دستور کار قرار گرفته است .
شوکا نوعی گوزن کوچک بومی اورآسیا به رنگ سربی یا سرخ است که بیشتر در مناطق سردسیر زندگی می‌کند.
غذای شوکا علف‌، برگ‌، جوانه‌، قارچ‌ و میوه‌ است و به‌ ویژه به علف‌های لطیف و نورس و مرطوب علاقه دارد.
در حال حاضر نسل شوکا به دلیل تخریب گسترده و تغییر کاربری عرصه های جنگلی شمال کشور به مناطق مسکونی و زمین های کشاورزی، همچنین شکار غیرمجاز به شدت کاهش یافته و در آستانه انقراض قرار دارد.
با توجه به جنگلی بودن زیستگاه این گونه و عدم امکان سرشماری به روش مشاهده مستقیم در نقاط جنگلی، آمار دقیقی از تعداد شوکاهای باقیمانده در کشور وجود ندارد.

  15 دی 1397
بخش : علی آباد / محیط زیست
کد خبر: 60805
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام