رئیس محیط زیست بندرترکمن خبر داد؛
ورود هزاران قطعه چلچله رودخانه ای به بندرترکمن

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن از ورود و لانه گزینی هزاران قطعه پرنده مهاجر چلچله رودخانه ای به این شهرستان خبرداد.

به گزارش گلستان فردا، به نقل از روابط عمومی محیط زیست گلستان، علی بیانی اظهار کرد: ده هاهزار قطعه پرنده مهاجر چلچه رودخانه‌ای با مهاجرت به شهرستان ترکمن در این منطقه لانه گزینی کرده اند و حدود سه ماه در منطقه ماندگار هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن افزود: این پرنده‌ها همه ساله از نیمه دوم فروردین از عرض‌های جنوبی تر نظیر خوزستان برای زادآوری به حواشی رودخانه‌های گلستان به ویژه بندرترکمن مهاجرت می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به در دسترس بودن غذای این چلچله‌ها (حشرات آب دوست) در رودخانه‌های لب شور منطقه این پرندها در حاشیه رودخانه‌های قره سو، گرگانرود و دیگر کانال‌های زهکشی منطقه به وفور قابل مشاهده هستند.

وی ادامه داد: چلچله‌های رودخانه‌ای تا نیمه اول تیر ماه در منطقه حضور دارند و پس از کسب توانایی پرواز جوجه‌های حدوداً دو ماهه، دوباره به عرض‌های جنوبی تر بر می‌گردند.

بیانی گفت: پرواز دسته جمعی هزاران قطعه از این پرنده در ساعات ابتدایی یا پایانی روز و تقلا برای کسب غذا و انتقال آن به جوجه‌ها چشم اندازهای بدیعی را خلق می‌کند.

  20 فروردین 1401
بخش : بندرترکمن / محیط زیست
کد خبر: 66689
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام