نماینده مردم گرگان و آق‌قلا خبر داد؛
نقص و کاستی‌های کارخانه ید گلستان با روش های جدید برطرف خواهد شد

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت:نقص و کاستی‌های موجود در بخش تصفیه پساب تولیدی  کارخانه ید گلستان با بهره‌گیری از روش‌های مختلف مانند تزریق به اعماق زمین و یا دستگاههای تبخیر برطرف خواهد شد.

به گزارش گلستان فردا، غلامرضا منتظری با بیان این مطلب اظهار کرد: چالش مدیریت پساب واحدهای تولید ید در گلستان با استفاده از تجارب کشورهای پیشرو و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برطرف خواهد شد. 

وی افزود: صنعت ید از صنایع استراتژیک و پراهمیت گلستان محسوب می شود که در خاورمیانه چین واحدهای مشابهی وجود ندارد.

منتظری به بازدید خود از محل فعالیت واحدهای تولید ید در شمال آق‌قلا اشاره کرد و گفت: با هدف ساماندهی و بهبود وضعیت مدیریت دغدغه های مرتبط با استمرار فعالیت این واحد نشست های مشترکی با بخش خصوصی برگزار شده است و مدیران این صنعت به دنبال آن هستند با بهره گیری از همه ظرفیت‌های موجود، نگرانی ها را کاهش دهند.

وی گفت: انتظارات و بایسته های محیط زیستی به مدیران واحد تولید ید در شمال آق قلا ابلاغ شده و مقرر است با بهره‌گیری از روش‌های مختلف آلایندگی پساب ید کاهش یابد.

منتظری تاکید کرد هرچند امکان حذف آلایندگی از پساب تولیدی با تکنولوژی های فعلی میسر نیست اما مدیران این صنعت تعهد دادند که تا حد امکان آلایندگی این مواد را کاهش دهند.

  6 مرداد 1401
بخش : بندرترکمن / اقتصادی
کد خبر: 67374
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام