مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست:
طرح طبیعت گردی آشوراده برای اولین بار با مدل مشارکت عمومی_خصوصی در استان گلستان عملیاتی می شود

123

مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست گفت: طرح طبیعت گردی آشوراده با هدف مدیریت پناهگاه حیات وحش میانکاله در پهنه تفرج و با مدل مشارکت عمومی_خصوصی برای اولین بار در استان گلستان عملیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، سجاد انجم شعاع با اشاره به اینکه این مدل مدیریت می تواند نمونه موفقی از مدیریت مناطق تحت حفاظت با مشارکت مردم و بخش خصوصی باشد، اظهار داشت: این ابتکار عمل و دستور صریح ریاست محترم جمهور بود که در آن به اجرای طرح طبیعت گردی آشورداه با رعایت قوانین و مقررات و الزامات زیست محیطی تاکید شده بود.

وی افزود: تسهیل دسترسی به جزیره آشوراده، تعیین مستثنیات آشوراده، بازنگری طرح هادی روستای آشوراده با هدف توسعه طبیعتگردی از جمله اقداماتی است که در این منطقه و با اخذ مصوبه کمیته ملی طبیعتگردی انجام گرفته است.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست با اشاره به اینکه این طرح به تایید شورای عالی شهرسازی و معماری نیز رسیده است، تاکید کرد: این طرح همچنین مصوبه شورای اقتصاد را نیز دارد و تشریفات قانونی انتخاب سرمایه گذار و همچنین صدور موافقات های اصولی توسط دستگاه در این طرح انجام گرفته است.

انجم شعاع تاکید کرد: این طرح نقشه های اجرایی و مدل سرمایه گذاری دارد و در این راستا شرکت پروژه طبیعتگردی آشوراده توسط صندوق و سرمایه گذار تاسیس و مراحل قانونی آن انجام یافته است.

او گفت: مصوبه کمیسیون ماده ۲۳ قانون الحاق ۲ نیز برای این پروژه اخذ شده و در مرحله عقد قرارداد با شرکت مذکور قرار داریم که این امر در سفر ریاست محترم جمهور محقق خواهد شد.

 

  30 آذر 1402
بخش : بندرترکمن / اقتصادی
کد خبر: 70163
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام