مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان:
توزیع ۲۰۰۰ باکس جمع آوری کاغذ در سطح مدارس و ادارات گلستان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان از توزیع دو هزار باکس مخصوص جمع آوری کاغذ در سطح ادارات و مدارس استان خبر داد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند گلستان، محسن سمیعی اظهار کرد: تولید روز افزون زباله از جمله کاغذ و مقوا و دفع غیراصولی آن بدون توجه به مقوله بازیافت به محیط زیست آسیب های جبران ناپذیری وارد می کند و همچنین علاوه بر هدر دادن سرمایه های ملی باعث از بین رفتن منابع طبیعی هم می شود.

وی در خصوص جمع آوری و بازیافت کاغذ، افزود: به طور کلی اهمیت بازیافت کاغذ را می توان از دو منظر «ضرورت بازیابی کاغذهای باطله» و «کمک به حفظ محیط زیست و منافع اقتصادی حاصل از آن» مورد بررسی قرار داد.

سمیعی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از هدر رفتن سرمایه ھای ملی و منابع طبیعی، کاھش حجم زباله ھای شهری و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی شهروندان در زمینه مواد قابل بازیافتی می توان عنوان کرد.

وی یادآور شد: در این طرح سازمان مدیریت پسماند با همکاری بخش خصوصی اقدام به خرید و توزیع دو هزار عدد باکس مخصوص جمع آوری کاغذ در سطح ادارات و مدارس کرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان در ادامه با اشاره به این که تفکیک زباله از مبدا اساساً زیربنای مدیریت پسماند محسوب می شود، گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا در سال های گذشته به صورت پراکنده در استان اجرا می شد و به همین دلیل نتوانست آن گونه که انتظار می رفت پیامدهای مثبت و امیدبخشی برای استان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در ماه های اخیر و با جدیت مسئولان گلستانی، این طرح در همه مناطق شهری و روستایی آغاز شده که هدف نهایی از اجرای آن کاهش هزینه های حمل و دفن زباله و همچنین اشتغالزایی است.

سمیعی در خصوص استقبال خوب ادارات و مدارس از طرح بزرگ جمع  کاغذهای باطله، گفت: امیدواریم در فازهای بعدی، این طرح را در سطح وسیع تری انجام دهیم.

  16 دی 1397
بخش : جامعه
کد خبر: 60824
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام