استاندار گلستان در دیدار با رییس کانون راهنمایان گردشگری کشور؛
برگزاری جشن راهنمایان گردشگری می تواند نقطه عطفی در صنعت گردشگری گلستان باشد

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت ها و مزیت های استان در زمینه گردشگری اظهار کرد: برگزاری جشن راهنمایان گردشگری در این استان می تواند نقطه عطفی در صنعت گردشگری گلستان باشد و توانمندی های موجود را به راهنمایان سراسر کشور بشناساند.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)))، دکتر هادی حق شناس بعدازظهر امروز شنبه 23 شهریور در دیدار با محسن حاجی سعید رییس کانون راهنمایان گردشگری کشور و آرش نورآقایی دبیر فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری ، تصریح کرد: اشتغالزایی گردشگری اشتغالزایی کم هزینه است و در دنیا از هر 10 شغل یک شغل به صنعت گردشگری اختصاص دارد.

وی افزود: گلستان علاوه بر دو استان دیگر شمالی از مزیت های منحصر بفردی برخوردار است و می توان در مدت زمان کوتاهی اقلیم کوهستانی، بیابانی و معتدل را در آن تجربه کرد.

استاندار گلستان در خصوص برگزاری جشن راهنمایان گردشگری در این استان خاطر نشان کرد: بی شک همکاری های لازم در زمینه برگزاری این جشن را خواهیم داشت و امیدواریم از این طریق ظرفیت ها و توانمندی های گلستان مورد توجه راهنمایان گردشگری سراسر کشور قرار گیرد.

دکتر حق شناس یادآور شد: صنعت گردشگری می تواند یکی از محور های توسعه استان باشد و با توجه به ظرفیت های گلستان زمینه رشد و توسعه آن مهیا است.

همچنین در این دیدار کریمی مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان نیز حضور داشت، رییس کانون راهنمایان گردشگری کشور اظهار کرد: 4500 راهنمای گردشگری در کشور فعالیت دارند که از این تعداد سهم گلستان 82 نفر است.

محسن حاجی سعید تصریح کرد: هر استانی دارای انجمن صنفی راهنمایان گردشگری است و حضور راهنمایان گردشگری در هر استانی می تواند به شناساندن ظرفیت ها و قابلیت های آن استان کمک ویژه ای نماید.

لازم به ذکر است در این دیدار آرش نورآقایی دبیر فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری نیز از طرح «تحول برای سده نو» سخن گفت که در آغاز قرن 15 هجری شمسی می تواند محور توجهات گردشگری به جمهوری اسلامی ایران شود.

گفتنی است سیزدهمین جشن راهنمایان گردشگری سراسر کشور اسفند ماه سالجاری در گلستان برگزار خواهد شد.

  23 شهریور 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 62751
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام