برگزاری جلسه کارگروه پدافند غیر عامل جهادکشاورزی استان گلستان

جلسه کارگروه پدافند غیر عامل جهادکشاورزی استان با موضوع بررسی تهدید آفت مگس مدیترانه ای باغات و راهکارهای مقابله با آن امروز با حضور دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان، احمدی فرماندار شهرستان بندرگز،  تجری مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در محل فرمانداری بندرگز برگزار شد. 

 

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی و رییس کارگروه پدافند غیر عامل جهادکشاورزی استان گلستان در این جلسه با قدردانی از زحمات تمامی دست اندرکاران و باغداران در خصوص کنترل آفت مگس مدیترانه ای گفت : این سازمان با همکاری موثر باغداران توانست بخوبی این آفت را ردیابی و کنترل نماید تا جاییکه جمعیت آفت مگس مدیترانه ای اکنون به چهار تا پنج مگس در روز تقلیل پیدا کرده است.
ایشان افزود: این آفت هنوز بصورت کامل از بین نرفته است و خطر انتقال آن به باغات دیگر و سال های بعد وجود دارد ، پس ضرورت دارد با برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی بیشتر برای باغداران و همچنین اطلاع رسانی از رسانه های جمعی بویژه صداوسیما نسبت به شناسایی باغات آلوده در سراسر استان علی الخصوص غرب استان اقدام شود تا این آفت با مبارزات اصولی و فنی تحت کنترل قرار گیرد.
در ادامه جلسه حسین احمدی فرماندار شهرستان بندرگز از اقدامات و پایش بموقع آفت مگس مدیترانه ای توسط سازمان جهادکشاورزی استان گلستان قدردانی کرد و گفت : با اقدامات صورت گرفته هیچ نگرانی برای کیفیت محصولات باغی این شهرستان هم از لحاظ تازه خوری و هم به لحاظ صادرات وجود ندارد.
وی از کشاورزان و باغداران درخواست کرد با جهادکشاورزی استان و شهرستان همکاری بیشتر برای دفع آفت مگس مدیترانه ای داشته باشند.
احمد تجری مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گلستان در این جلسه گفت: تلاش بر این است با پیش آگاهی از خسارات بر بخش کشاورزی و محصولات آن جلوگیری شود.
وی افزود : با مبارزات به موقع با بیماری ها و آفات کشاورزی با در نظر گرفتن سلامت جامعه انتظار می رود که با کمک همگانی محصولات سالم و با کیفیتی به تولید برسد.
در این جلسه که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان و دبیر این کارگروه، جمعی از مدیران استانی و شهرستانی بوده است، مدیر جهادکشاورزی بندرگز و مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی گلستان از آخرین وضعیت آفت مگس مدیترانه ای و مبارزات کنترلی انجام شده جداگانه ارائه گزارش کردند.

  28 مهر 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 62864
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام