استاندار گلستان؛
عدم احیای خلیج گرگان محیط زیست استان را در خطر نابودی قرار می دهد

استاندار گلستان اظهار کرد: اگر خلیج گرگان احیا نشود محیط زیست استان در خطر نابودی قرار می گیرد و دانشگاه منابع طبیعی استان گلستان را جهت ارائه طرحی برای خلیج گرگان مامور کرده ایم.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)))، دکتر هادی حق شناس چهارشنبه 27 شهریور در دیدار جمعی از فعالان مذهبی، فرهنگی با اشاره به مباحث مطرح شده، تصریح کرد: به دوستان محیط زیست تاکید کردم که برای بقای خلیج گرگان نیاز به آب است و از هر طریق مختلف همچون نکا رود، لایروبی کانال خوزینی و یا چاپاقلی و ... باید آب خلیج گرگان احیاء شود.
وی با اشاره به موضوع خلیج گرگان گفت: عمق این خلیج در حال حاضر میانگین 4 متر است و طبق گزارش مشاور سازمان بنادر 80 سانتی متر تا یک متر  هر ساله فرونشست می کند و خشک می شود و تا سال آینده 400 کیلومتر مربع که 40 هزار هکتار را شامل می شود خشک می شود.
دکتر حق شناس یادآور شد: بقای استان گلستان در خطر است در مناطق جنوب کشور شاهد هستیم که ریزگرد بالغ بر 100 کیلومتر را می پیماید و از کشورعراق به اهواز و خوزستان می رسد و اگر شرایط خلیج گرگان اینگونه باقی بماند استان را خطر ریزگرد تهدید می کند.
وی افزود: سالانه در کشور 6 میلیون متر مکعب لایروبی اتفاق می افتد و اگر بندر امیر آباد و نوشهر، شهید رجایی، امام خمینی( ره) و ... لایروبی نشوند برای استفاده کشتی رانی مناسب نخواهد بود و این در حالی است که خلیج گرگان نزدیک به 100 سال است که لایروبی نشده است.

  28 شهریور 1398
بخش : جامعه / محیط زیست
کد خبر: 62770
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام