معاون فنی اداره کل محیط زیست گلستان:
وضعیت آبگیری تالاب‌های مناسب نیست

معاون فنی اداره کل محیط زیست گلستان گفت: وضعیت آبگیری تالاب‌های بین المللی آلاگل، آلماگل، آجیگل و تالاب گمیشان مناسب نیست

به گزارش گلستان فردا، وحید خیرآبادی اظهار کرد: این تالاب ها نسبت به وضع حداکثری خود امسال فقط حدود ۳۵تا۴۰ درصد آبگیری داشته است.

وی در مورد پدیده ریزگرد در استان هشدار داد و گفت: در شمال استان دشت‌های مستعد گرد و غبار داریم و اینکه این پدیده در سال‌های گذشته به دفعات تکرار شده و تعداد روز‌هایی که درگیر پدیده گرد و غبار هستیم در حال افزایش است.

خیرآبادی ادامه داد: برای احیای خلیج گرگان هم در بالاترین سطح در ستاد ملی مدیریت و هماهنگی تالاب‌های کشور برنامه احیای آن ۵ساله تعریف شده است که در این برنامه، دستگاه‌های متولی در حوزه آب، کشاورزی، شیلات و آبزی پروری و … مسئولیت‌هایی دارند و باید طی این مدت به آن عمل کنند تا شرایط در خلیج گرگان بهبود پیدا کند و مردمی که در حاشیه خلیج زندگی می کنند به صورت ملموس این تغییر را مشاهده کنند.

  27 تیر 1400
بخش : جامعه / محیط زیست
کد خبر: 64566
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام