مدیر کل میراث فرهنگی گلستان: همزمان با جشن چهل سالگی انقلاب ، 60 اقامتگاه بوم گردی در گلستان افتتاح خواهد شد

ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی گلستان در جلسه شورای معاونین ، مدیران ستادی و شهرستان ها اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از افتتاح 60 اقامتگاه بوم گردی همزمان با جشن چهل سالگی انقلاب در گلستان خبر داد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ جلسه شورای معاونین ، مدیران ستادی و شهرستان ها اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با حضور ابراهیم کریمی مدیرکل این دستگاه، سید رسول حسینی فرماندار شهرستان آزادشهر و معاونین و مدیران ستادی و شهرستانی اداره کل با محوریت های برگزاری جشن های ۴۰ سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افتتاح پروژه های گردشگری در ایام الله دهه مبارکه فجر، هماهنگی جهت برگزاری #جشن_های_ملی_نوروزگاه و دیگر مباحث و موارد پیش رو اداره کل در سال جاری در محل  هتل پوریا عجم خیجی  آزادشهر برگزار شد.
ابراهم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی گلستان در این جلسه ضمن قدردانی و آرزوی سلامت برای خانواده های همکاران گفت:  جلسه امروز ما در مورد بحث پیرامون چند موضوع است که در ابتدای جلسه مطرح خواهد شد و در ادامه به جمع بندی موضوعات تخصصی در حوزه معاونت ها خواهیم پرداخت.
وی تاکید کرد: تلاش همکاران و مسئولین بر این باشد که موضوعات مطروحه در جلسه را همچون همیشه مورد اهتمام قرار دهند و برای موفقیت بیشتر تلاش نمایند.
کریمی به اقدامات موفق این اداره کل اشاره کرد و افزود: موضوعات عمده ایی که این اداره کل با موفقیت به انجام رسانید ؛برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام که با تدبیر و درایت و همراهی و مساعدت همه ی همراهان و دست اندرکاران اعم از مسئولین کمیته ها و مدیران شهرستانی رویداد بسیار خوب و آبرومند در استان گلستان برگزار شد به طوریکه استاندار محترم در جلسه منعقده در مورخ 29 آذر با موضوع مبارزه با مواد مخدر به آن اشاره داشته و فرمودند این جشنواره در سطح ملی نادر و کم نظیر است.
وی اضافه کرد: در ادامه موفقیت اداره کل در جشنواره شهید رجایی بود که خوشبختانه نشان از همدلی و همکاری مجموعه بوده و برگ افتخار دیگری برای اداره کل می باشد. موفقیت در این دوره ، سیر موفقیت ادوار قبلی را در سطح ملی و استانی تکمیل نمود. امیدواریم که این عنوان را برای سه سال متوالی در سال 97 به تثبیت رسانیم و این برگ زرین و افتخار ؛ اثبات توانمندی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بدرخشد. و بتواند به عنوان خاطره ای ماندگا در ذهن گلستان و گلستانی ها به یادگار بماند.
ابراهیم کریمی در ادامه به برنامه های آتی این اداره کل اشاره کرد و افزود:  برنامه های آتی این اداره کل ؛ جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی است که حسب برنامه ریزی انجام شده برنامه های پرشکوهی را در تمامی شهرستانها به انجام خواهیم رساند. دعوت از گروه های فرهنگی ، هنری شاخص دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام برای اجرای برنامه ها و آئین ها در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی از جمله برنامه های متنوع برنامه ریزی شده می باشد که با همراهی هنرمندان شهرستانی به افزایش فضای مفرح و با نشاط یاری رسانند و با شکوه برگزار شدن این جشن ملی کمک کند.
وی افزود:  افتتاح پروژه های مهم و شاخص استان در این جشن از جمله تکالیف اداری و اراده ی ملی و استانی است که با به جایگاه قابل توجه این اداره کل در استان برنامه ریزی مناسبی برای این عنوان صورت گرفته است و انشالله با حضور دکتر مونسان معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان و مدیران عالی استان برای افتتاح پروژه ها انجام خواهد شد.
کریمی ادامه داد: پروژه های قابل افتتاح در جشن چهل سالگی انقلاب شامل: افتتاح 60 بوم گردی در استان که به تفکیک شهرستان اعلام خواهد شد که  دقت و درایت مدیران شهرستانی را می طلبد به نظارت دقیق روند فعالیت را پیگیری نمایند و یکی از واحدهای شاخص حوزه ی شهرستان را با راه دسترسی و زیرساخت الکترونیکی برای افتتاح متمرکز و همزمان را به صورت ویدئو کنفرانسی فراهم آورند تا حضور فرماندار شهرستان ، ائمه جماعات و مسئولین شهرستان در همان نقطه به انجام رسد.
وی افزود: افتتاح بالغ بر 10واحد اقامتی که می طلبد مدیران شهرستانی نظارت و پیگیری مسئولانه را برای انجام این مهم در دستور کار قرار دهند تا این واحدها به بهره برداری برسد.
کریمی تصریح کرد: پروژه های دیگر از جمله افتتاح خانه مسافر و فعالیت های صورت گرفت در حوزه ی صنایع دستی و میراث فرهنگی می باشد که معاونین نسبت به جمع بندی پروژه های در دست اقدام و برآورد پروژه ها جهت توان بهره برداری را بررسی نمایند.
وی ضمن اشاره به رسالت اداره کل در برگزاری رویداد ملی نوروز به برگزاری نوروزگاه ها در استان تاکید نموده افزود : یکی از برنامه های شاخص سه ماهه پایانی سال برنامه ریزی برگزاری نوروزگاه ها در استان گلستان می باشد. نوروزگاه ها که لازم است پس از تعیین سیاست های کلی برگزاری این جشن ملی ؛ با تاکید بر تنوع برنامه ها در همه ی شهرستانها پیگیری شود.
ابراهیم کریمی در ادامه گفت: برنامه بعدی برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در بهمن ماه (22 الی 26) سالجاری در تهران است. که با توجه به تفاوت اقلیم ها و تنوع هنرهای سنتی و حضور اقوام در استان گلستان ، تفاوت عمده در برنامه ریزی حضور در ان رویداد انجام شده است امکان حضور و شرکت تمامی شهرستانها در نمایشگاه در مساحتی بالغ بر هزار متر مربع می باشد.
وی افزود: همچنین شهرستانهای که اعتبار تبلیغات گردشگری و معرفی جاذبه ها را در اختیار دارند تهیه بسته های معرفی جاذبه ها را با نظارت روابط عمومی اداره کل در دستور کار قرار دهند.
سید رسول حسینی فرماندار شهرستان آزادشهر در این مراسم ضمن قدردانی از اقدامات نجام شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: شهرستان آزادشهر ظرفیت های خوبی در زمینه های مختلف دارد و حضور عزیزانی چون مهندس کریمی و همکاران ایشان در کنار ما کمک کرده است که ما به اهدافی که داشتیم نزدیک شویم
وی در ادامه گفت: همه ادارات در بحث اشتغال دغدغه های زیدی دارند و خوشبختانه اداره میراث فرهنگی شهرستان آزادشهر جزء 5 اداره ای بود که 100 درصد اشتغال آن محقق شد و فرمانداری شهرستان هم طی نامه ای به استاندار محترم این موضوع را اعلام کرده است و برای ما جای بسی خرسندی دارد.
حسینی در ادامه از ایجاد فضای فروشگاهی و نمایشگاهی در این شهرستان خبر داد و افزود: برای ساخت فضای نمایشگاهی و فروشگاهی در این شهرستان زمینی به مساحت حدود 2000 متر مربع را در نظر گرفتیم و به سرمایه گذار ایجاد فضای خوب فروشگاه و نمایشگاه کمک خواهیم کرد تا انشالله به زودی شاهد فضای بسیار خوبی در این شهرستان باشیم
لازم به ذکر است در این جلسه احمد تجری معاون گردشگری، سارا اخوت معاون میراث فرهنگی، مریم حاجی ابراهیمی معاون صنایع دستی و مجید رحمانی معاون سرمایه گذاری  به تفکیک با مشارکت مدیران شهرستان ها به ارایه مباحث مرتبط با حوزه خود پرداختند.

  2 دی 1397
بخش : فرهنگی / جامعه
کد خبر: 60674
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام