رشد 57 درصدی صادرات در گلستان/ تولیدکنندگان از یارانه و مشوق‌های صادراتی برخوردار می‌شوند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از رشد 57 درصدی حجم صادرات در 9 ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: رشد حجم صادرات در کشور 5.7 درصد بوده است و گلستان 10 برابر میانگین کشوری رشد صادرات داشته است.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ حسینقلی قوانلو ظهر امروز در جریان سفر یکروزه مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی طی بازدید از شرکت دانش‌پژوهش فجر شهرک صنعتی آققلا اظهار کرد: استان گلستان یک استان مرزی است و در شرایط تحریم اقدام به صادرات می‌تواند عاملی برای رفع مشکلات باشد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در زمینه منابع ارزی و تحریم نفتی درصدد آسیب اقتصادی به انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: برای دور زدن تحریم‌ها باید در زمینه صادرات تلاش مضاعف داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: شرکت دانش‌بنیان فجر تمام نیازهای داخل در تجهیزات انتقال خون را رد کرده است و ما دو سال تلاش کردیم که این شرکت به سمت صادرات سوق پیدا کند.

قوانلو با اشاره به موفقیت استان در رشد صادرات اذعان کرد: طی 9 ماهه امسال حجم صادرات در استان گلستان 57 درصد رشد داشته است این درحالی است که حجم صادرات در سطح کشور 5.7 درصد بوده است که نشان می‌دهد حجم صادرات در استان 10 برابر میانگین کشوری است.

وی بر لزوم ورود شرکت‎های دانش‌بنیان برای رقابت صادراتی در بازارهای آسیای میانه تاکید کرد و یادآور شد: امسال مشوق‌های خوبی در زمینه صادرات و یارانه برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شده است و کمک‌های فنی اعتباری برای بخش صادرکنندگان تخفیف داده شده است ما برای اینکه شرایط تحریم را پشت سر بگذاریم راهی جز افزایش صادرات نداریم.

  11 دی 1397
بخش : اقتصادی
کد خبر: 60765
مرجع: فارس
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام