وزیر نیرو: ایران بهترین شاخص ها را در تامین آب و برق روستائی دارد

وزیر نیرو: ایران بهترین شاخص ها را در تامین آب و برق  روستائی دارد

مراه تپه: وزیر نیرو گفت: ایران در حوزه روستایی جزو کشورهایی است که بهترین شاخص ها را در زمینه تامین آب و برق دارد.

رضا اردکانیان ظهر دوشنبه در سفر دو روزه رئیس جمهور به گلستان، اظهار کرد: اردکانیان از ۱۰۵ پروژه در بخش های تامین آب شهری و روستایی و برق خبر داد و اضافه کرد: برای این پروژه ها سه هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی به نیروگاه دی جی مراوه تپه اشاره کرد و گفت: این برق در حال حاضر هشت مگاواتی است که تا تابستان سال آینده به ۱۲ مگاوات می رسد.

اردکانیان با بیان این که توسط دولت به ۶ میلیون نفر در روستاهای کشور آبرسانی شده، افزود: با تدبیر دولت و مجلس تلاش می شود تا این خدمت رسانی به سایر روستاها سریعتر انجام شود.

وی اضافه کرد: به یمن این سفر برای طرح اصلاح بهینه سازی سیستم برق و روشنایی شهرستان مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اختصاص می یابد تا صرف پروژه های مورد نیاز شود.

وزیر نیرو با اعلام این مطلب که جلسه افتتاح طرح آبرسانی روستایی از نقاط روشن کارنامه دولت است، اضافه کرد: دولت های جمهوری اسلامی خدمت رسانی به روستاها را در چهار دهه پیش داشته است.

وی ادامه داد: جمعیت روستاها در ابتدای انقلاب ۱۹ میلیون نفر بود که فقط دو میلیون نفر از آنها از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند بودند اما امروز نزدیک به ۱۷ میلیون جمعیت روستای کشور تحت پوشش سیستم آبرسانی سالم و پایدار و بهداشتی هستند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به مطالبه ای که مروم روستای آق امام حین افتتاحیه داشتند اشاره کرد و گفت: مردم روستا از فقدان سالن ورزشی گلایه داشتند که با تماس با وزیر ورزش و جوانان در همین مراسم قول احداث سالن ورزشی چند منظوره را به مردم این منطقه دادند.

 

  24 دی 1397
بخش : اقتصادی
کد خبر: 60892
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام