مدیر کل بهزیستی گلستان: نزدیک به 3 درصد جمعیت استان را معلولان تشکیل می دهند

مدیر کل بهزیستی گلستان: نزدیک به 3 درصد جمعیت استان را معلولان تشکیل می دهند

گرگان- مدیر کل بهزیستی استان گلستان گفت: نزدیک به سه درصد جمعیت استان را معلولان تشکیل می دهند که تعداد 51 هزار نفر از آنان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

ابراهیم غفاری در گفتگو با خبرنگار گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) اظهار کرد: از تعداد 51 هزار نفر معلول که تحت پوشش خدمات حمایتی، آموزشی، مراقبتی و توانمندسازی قرار دارند، تعدا 29 هزار نفر از آنان مستمری ماهیانه دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه بهزیستی گلستان ماهیانه مبلغ 45 میلیارد ریال مستمری به معلولان پرداخت می کند، تصریح کرد: خانواده های یک نفر معلول مبلغ 148 هزار تومان، دونفر250 هزار تومان و مستمری خانواده های پنج نفر به بالا 460 هزار تومان است که به غیر از این ارقام مبلغی را هم از محل هدفمندی یارانه ها دریافت می کنند.

غفاری افزود: در راستای تامین مسکن معلولان، با توجه به انعقاد تفاهم نامه های کشوری تامین مسکن خانوارهای حداقل دو معلول شهری با بهره گیری از کمک بلاعوض تفاهم نامه مذکور 300 میلیون ریال به ازای هر واحد برای برای 94 خانوار هزینه شده است که تا کنون 46 واحد تحویل آنان شده است.

وی ادامه داد: از تعداد واحدهای واگذار شده یک واحد در نوکنده، دو واحد در بندرگز، هشت واحد در گرگان، 13 واحد در نگین شهر، 11 واحد در علی آباد کتول،  دو واحد در شهرهای مراوه تپه و بندر ترکمن هر کدام یک واحد و 9 واحد در گمیشان بوده است.

مدیر کل بهزیستی گلستان افزود: هفت واحد مسکونی دیگر هم در شهرهای آزادشهر و کردکوی در مرحله پایانی تکمیل برای واگذاری قرار دارند.

به گفته غفاری در کنار واحد های شهری تعداد 81 واحد مسکن روستائی به خانوارهای روستائی دارای دو معلول و بیشتر  واگذار شده است. 

 

  28 آذر 1397
بخش : خبرها / گرگان
کد خبر: 60641

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام