به‌منظور بررسی آخرین وضعیت خسارات سیل به بخش کشاورزی صورت گرفت
ورود اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به استان گلستان

ورود اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به استان گلستان

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی برای بازدید از مناطق سیل‌زده و بررسی میزان خسارات به بخش کشاورزی ظهر امروز وارد فرودگاه بین‌المللی گرگان شدند.

ظهر امروز اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به استان گلستان با استقبال رسمی میرمحمد غراوی سرپرست استانداری، محمد حمیدی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و دستگاه‌های تحت پوشش وزارت جهاد کشاورزی در استان گلستان وارد فرودگاه بین‌المللی گرگان شدند.

در بدو ورود جلسه‌ای با حضور نمایندگان کمیسیون کشاورزی و مدیران ارشد استانی در خصوص سیلاب اخیر و خسارات به ویژه خسارات وارده به بخش کشاورزی گلستان و اهداف پیش‌روی این بخش در استان تشکیل شد.
کیخا رئیس کمیسیون، محمودزاده نایب رئیس کمیسیون، نوبخت مشاور کمیسیون  و تربتی‌نژاد نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در این سفر حضور دارند.

گلستان در آخرین روزهای سال 1397 با یکی از کم‌نظیرترین بارش‌های تاریخ خود مواجه بود به‌طوری‌که برابر داده‌های هواشناسی در نقاط مختلف این استان بین 74 میلیمتر تا 353 میلیمتر باران در مدت زمان کوتاهی بارید و همین عامل باعث طغیان رودخانه‌ها و سرریز سدهای منطقه شده که این شرایط همچنان ادامه دارد.
شهرهای آق‌قلا، گُمیشان و روستاهای تابعه بیشتر از سایر نقاط استان گلستان بر اثر وقوع سیل آسیب دیده‌اند.

برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که سیل اخیر، حدود 4 هزار و 800 میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی، زیرساختی و ... استان وارد کرده که ظرف چند روز آینده میزان دقیق‌تر آن اعلام می‌شود.

حدود 270 هزار هکتار از اراضی استان تحت تأثیر سیل قرار گرفتند که حدود 100 هزار هکتار به طور کامل محصول خود را از دست دادند و با توجه به ماندگاری سیلاب در زمین‌ها امکان افزایش این میزان وجود دارد.
با وجود تلاش‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان، مشکلات زیرساختی در بخش‌های آب و برق و راه و ... در بسیاری از مناطق موقتا برطرف شده اما نیازمند بازسازی است.

در این حادثه که بر اثر بارندگی در ۳ روز به میزان ۷۰ درصد بارندگی سالیانه استان رخ داد، بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی استان آسیب دید.
از این تعداد ۸ هزار واحد به صورت کامل نیازمند بازسازی است و مابقی نیز باید بهسازی شوند.
 1100 کیلومتر از راه‌های استان آسیب دیده که در بعضی نقاط مجبور به شکافتن جاده و لوله‌گذاری برای عبور آب شده‌ایم و در بخش کشاورزی نیز ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را آب فرا گرفت که محصول ۱۰۰ هزار هکتار کاملاً تخریب شد و مدیران استان در تلاش هستند محصول باقی اراضی را از خطر نابودی نجات دهند.
تا زمان احداث مسکن مقاوم برای آسیب‌دیدگان نیازمند قریب به ۵ هزار کانکس هستیم که مدیران استان امیدوار هستند آژانس‌های بین‌المللی در این بخش به استان کمک کنند.

  23 فروردین 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 61701
مرجع: فارس
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام