احداث 500 هکتار گلخانه ره آورد سفر رییس جمهوری به گلستان

معاون سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: بر اساس مصوبات سفر 24 و 25 دیماه امسال رییس جمهوری به گلستان، 500 هکتار گلخانه تولید محصولات کشاورزی در این استان احداث می شود.

غلامعلی نورا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مقدار، احداث 100 هکتار گلخانه سهم گنبدکاووس است که انجام می شود.
مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس اضافه کرد: هم اکنون برای احداث 131 هکتار گلخانه در گنبدکاووس متقاضی وجود دارد که از این مقدار برای 97 هکتار پروانه تاسیس صادرو عملیات احداث 6 هکتار آن آغاز شده است.
وی، از فعال بودن پنج هکتار گلخانه تولید محصولات کشاورزی در گنبدکاووس نیز خبر داد و اظهار داشت: توسعه کشت های گلخانه ای سیاست جدید وزارت جهادکشاورزی و گامی موثر در افزایش تولیدات این بخش است.
مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس تصریح کرد: افزایش تولید و مدیریت بهینه مصرف منابع آب و ایجاد اشتغال پایدار از دیگر مزایای توسعه کشت گلخانه ای در استان گلستان بویژه گنبدکاووس می باشد.
نورا با اشاره به تولید سالانه 800 تا 950 هزار تن تولیدات بخش کشاورزی (زراعی و دامی) این شهرستان ادامه داد: ارزش این تولیدات 16 هزار میلیارد ریال است.
وی سطح اراضی زراعی و باغی گنبدکاووس را حدود 165 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان اراضی زراعی هم اکنون دو تا سه هزار هکتار آن به کشت سبزی و صیفی جات اختصاص دارد.
وی اضافه کرد: اگر فقط همین دو یا سه هزار هکتار تبدیل به گلخانه شده و انواع سبزی و صیفی جات در آن کشت شود، می توان سالانه 500 هزار تن محصول برداشت کرد که علاوه بر درآمد بسیار بالا، اشتغال خوبی نیز برای جوانان ایجاد می کند.
گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت واقع درشرق گلستان و با توجه به اهمیت آن، فرمانداری این شهرستان فرمانداری ویژه تعریف شده و به تبع آن روسای برخی از ادارات مهم از جمله جهاد کشاورزی شهرستان، پست معاونت ادارات کل خود را دارند

  3 بهمن 1397
بخش : گنبد کاووس / اقتصادی
کد خبر: 60978
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام