رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان:
زهکشی کامل اراضی گلستان نیازمند اعتبارات دولتی است

تصویر مرتبط

گرگان- رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: برای اینکه بتوانیم کل اراضی اولویت‌دار استان را زهکشی کنیم نیازمند تأمین اعتبار از سوی دولت هستیم.

به گزارش خبرنگار گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، مختار مهاجر ظهر سه شنبه در نخستین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال گلستان در سالجاری اظهار کرد: در سال‌های اخیر ۳۴ هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شد که در سیل اخیر توانست ۱۰۵ مترمکعب بر ثانیه سیلاب را به سمت تالاب گمیشان انتقال دهد، این در حالی بوده که میزان انتقال آب از گرگانرود در شرایط نرمال ۱۲۰ مترمکعب بر ثانیه است.

وی اعتبار نهال‌کاری در ۱۲۰ هزار هکتار در اراضی شیبدار استان را کافی ندانست و خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد از حجم سیلاب گل و لای است اگر بتوانیم با کشت در اراضی شیبدار جلوی آن را بگیریم می توانیم بخش قابل توجهی از خسارت سیل در گلستان را کاهش دهیم.

ئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: شرایط گلستان متفاوت با سایر استان‌هاست و باید ایجاد سد برای مهار سیلاب در استان در دستور کار قرار گیرد.

مهاجر اظهار کرد: یکی از دلایل وقوع سیل اخیر بارش بیش از دو میلیارد مترمکعبی باران در حوضه‌های آبریز بود در حالیکه ظرفیت ذهخیره سازی سدها و آب‌بندان‌های استان حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب است.

وی با اشاره به اینکه شرایط گلستان با سایر استان‌ها متفاوت است و ایجاد سد در استان باید در اولویت قرار گیرد، افزود: طرح‌هایی که برای استان گلستان درباره پیشگیری از وقوع سیل در دولت مصوب می‌شود باید نسبت به کل کشور متفاوت باشد چراکه احداث سد در گلستان برای مهار سیلاب‌ها امری ضروری است.

  3 اردیبهشت 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 61842
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام