نماینده ولی فقیه در گلستان:
زهکشی اراضی گلستان خسارات سیل را کاهش می دهد

گرگان- نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: زهکشی اراضی گلستان خسارات سیل را کاهش می دهد .

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، عصر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان که با حضور رئیس جمهور و چند تن از وزیران در استانداری برگزارشد، اظهار کرد: حادثه تلخی اتفاق افتاد که در آن شماری از مردم گلستان خسارت دیدند و دولت باید برای حل مشکل آن ها اقدامات عاجلی انجام دهد.

وی با تأکید بر مستمر و بلندمدت بودن اقدامات برای تسکین آلام سیل زدگان، افزود: در سیلاب گلستان بسیاری از محصولات کشاورزی، باغی و دامی مردم از بین رفت و خسارت های فراوان به آن ها وارد شد که باید برای این ها تدبیری اندیشیده شود.

نورمفیدی ادامه داد:  اکنون با کم شدن سیلاب با کمک نیروهای امدادی و نظامی برنامه بعدی باید بازسازی و بازگردان شرایط زندگی به حالت پیشین باشد.

وی بیان کرد: بعد از این حادثه کمک های زیادی برای سیل زدگان ارسال شد که باید با نظم و انسجام مشخص به دست مردم برسد.

نورمفیدی با اشاره به سابقه بالای گلستان در بروز سیل گفت: اقدامات مؤثری باید در جلوگیری از بروز این حوادث برنامه ریزی و انجام شود تا دیگر شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم.

وی یکی از این اقدامات را زهکشی اراضی دانست و تأکید کرد: در سفر اول کاروان تدبیر و امید به گلستان زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی استان به تصویب رسید که اجرای آن علاوه بر رونق کشاورزی گام مؤثری بر مهار سیل خواهد بود.

  7 فروردین 1398
بخش : گمیشان / جامعه
کد خبر: 61469
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام