وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
بخش کشاورزی در اولویت پرداخت خسارت های پس از سیل قرار دارد

نتیجه تصویری برای شریعتمداری

آق قلا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت در نخستین مصوبه برآورد خسارات پس از سیل، پرداخت خسارت به کشاورزان را در اولویت قرار داد.

به گزارش خبرنگار گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، محمد شریعتمداری در بازدید از واحد های صنعتی شهرک صنعتی آق قلا که در سیل اخیر خسارت دیده اند، اظهار کرد: با توجه به کشاورزی بودن منطقه و خسارت اراضی کشاورزی دولت نخستین مصوبه خود را در رابطه با تخصیص خسارت به زمین هایی که صد درصد تخریب شده اند، قرار داد و 50 درصد مبلغ برآورد شده پرداخت شده است.

وی افزود: هیات دولت خسارات وارده به واحد های صنعتی را هم در دستور کار دارد و امید داریم به سرعت همانند بخش کشاورزی پس از مشخص شدن میزان خسارت ها واحد های تولیدی آسیب دیده نیز بتوانند خسارت ناشی از سیل را هم دریافت کنند. 

شریعتمداری در ادامه گفت: در حال حاضر آن دسته از کارگران و کشاورزانی که حق بیمه های آنان به طور کامل تا زمان آسیب دیدگی از سیل واریز شده باشد، در اولویت پرداخت بیمه بیکاری قرار د ارند و آن دسته که حق بیمه های واریز نشده است باید منتظر مصوبه ای از سوی هیات دولت باشند تا پس از برآورد مبلغ مورد نظر بتوانند از این حمایت برخودار شوند.

وی اظهار کرد: در رابطه با واحد های صنعتی آسیب دیده از سیل که پرداخت های بانکی نیز دارند، هماهنگی های لازم با مسئولان و روسای بانک ها انجام شده  که تا زمان راه اندازی مجدد تولید با مدیران این واحد ها همکاری لازم را داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در سال 98 تلاش کردیم تابا ایجاد نظام سه جانبه گرایانه و ایجاد تعاونی های کارگری فاصله بین درآمدها و سبد خانوارهای کارگری را کم کنیم که اگر چه هنوز هم با اصل موضوع فاصله زیادی داریم اما مطئمن هستیم با حمایت مردم، مسئولان و افزایش تعاونی های کارگری این کار امکان پذیر خواهد بود. چرا که این تعاونی ها اقلام مصرفی کارگران را با قیمتی بسیار کمتر از بازار در اختیار آنان قرار می دهند.

 

  5 اردیبهشت 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 61867
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام