سرپرست استانداری گلستان:
سیل 4800 میلیارد تومان به گلستان خسارت وارد کرده است

گرگان- سرپرست استانداری گلستان گفت: سیل اخیر 4 هزار و 800 میلیارد تومان به بخش های مختلف در گلستان خسارت وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، میر محمد غراوی اظهار کرد:  650 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی استان است که 4.5 میلیون تن محصول تولید می کند که 317 هزار هکتار از این اراضی تحت تاثیر سیل قرار گرفته و تا کنون 110 هزار تن از محصولات این اراضی بصورت کامل از بین رفته است.

وی افزود: با توجه به شیب کم زمین های استان ، سرعت تخلیه آب از اراضی و دشت های استان کم است.

غراوی گفت: در همین راستا  14 هزار و 500 دام سنگین و سبک استان در سیلاب از بین رفته است.

وی تصریح کرد:  بر اساس مصوبه هیات وزیران 162 میلیارد تومان به حساب استان به عنوان 50 درصد اعتبارات بلاعوض خسارات سیلاب در بخش کشاورزی آمده است و با ارزیابی تیم های تخصصی پرداخت ها از 2-3 روز آینده آغاز می شود.

سرپرست استانداری گلستان با بیان اینکه تا کنون 18 هزار و 66 واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیده اند، اظهار کرد: از این تعداد 8500 واحد تخریبی و نیازمند بازسازی هستند.

وی افزود: تیم های تخصصی متشکل از بنیاد مسکن , راه و شهرسازی , دفتر فنی استانداری، نظام مهندسی ساختمان و نماینده شهرداریها یا دهیاریها در هرشهرستان وضعیت خانه های آسیب دیده را بررسی می کنند و اگر خانه ای قابلیت استفاده نداشته باشد ، رای به تخریب و بازسازی می دهند.

غراوی ادامه داد:  4هزار بسته حمایتی شامل 4 قلم کالای اصلی یخچال، گاز، فرش و وسایل آشپزخانه از سوی مقام معظم رهبری و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)به گلستان اختصاص داده شده که هزار بسته به استان رسیده و مابقی نیز در راه است.

وی گفت: تلاش داریم با همکاری بانکها، تولیت آستان قدس رضوی ، بنیاد مستضعفان و دیگر مجموعه های حمایتی 8 هزار بسته حمایتی را برای آسیب دیدگان فراهم کنیم.

سرپرست استانداری گلستان تصریح کرد:  350 واحد صنعتی استان از سیلاب آسیب دیدند و تلاش داریم با همکاری بیمه ها و دولت خسارات آنان را جبران کنیم و مرغداری ها، معادن شن و ماسه، راه های آسیب دیده، تاسیات زیربنایی آب و برق و مخابرات ، شبکه های آبیاری و زهکشی مورد توجه قرار گرفته اند و خسارات وارده به آنان اعلام گردیده است.
وی افزود: 135 واحد مسکونی در روستای قلعه قافه مینودشت بر اثر رانش زمین آسیب جدیدی دیده اند و لغزش زمین در آزادشهر هم بوده که تلاش داریم با مطالعه دقیق سکونت گاه های مناسب را برای مردم درنظر بگیریم.
غراوی با اشاره به اینکه مطالعات جامع سیلاب در استان انجام شده است، گفت: با ایجاد مسیر انحرافی پس از سد گلستان در بند ولی موفق شدیم آبی با دبی 50 تا 60 متر مکعب را از زمین های زراعی و شهرها و روستاها دور کنیم و این مسیر در آینده نیز مفید خواهد بود.
به گفته وی تجهیزات دستگاه های امدادرسان ملی تا پایان بحران در استان خواهد ماند.

  27 فروردین 1398
بخش : ---
کد خبر: 61758
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام