سرپرست استانداری گلستان عنوان کرد:
طرح های اولویت دار گلستان نیازمند توجه بیشتری از سوی دولت است

نتیجه تصویری برای غراوی معاون استاندار گلستان

گرگان- سرپرست استانداری گلستان گفت: برخی از پروژه های اولویت دار مانند سدهای نرماب و آقدکش به دلیل عدم تخصیص اعتبار هنوز تکمیل نشده است در شرایطی که جزو پروژه های اولویت دار استان هستند.

به گزارش خبرنگار گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، میرمحمد غراوی عصر پنج شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی استان اظهار کرد: زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی اولویت دار جزو مباحث مهم در استان است که تاکنون ۳۴ هزار هکتار از این اراضی زهکشی شده است.

وی افزود: در سفر اخیر رئیس جمهور به این استان اجرای زهکشی در ۷۰ هزار هکتار به تصویب رسید در حالی‌که برای جلوگیری از خسارت های سیل نیاز داریم همه اراضی اولویت دار زهکشی شود.

سرپرست استانداری گلستان ادامه داد: براساس مطالعاتی که جهادکشاورزی استان انجام داده اجرای زهکشی در ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی استان به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اجرای آن می تواند بخشی از مشکلات ما را حل کند.

وی اضافه کرد: سد نرماب یکی دیگر از پروژه های اولویت دار است که ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر دولت بدهکاری ۲۵۰ میلیارد تومانی در این پروژه را به پیمانکار که قرارگاه خاتم الانبیا (ص) است پرداخت می کرد چنین حجم خسارتی را شاهد نبودیم.

غراوی تصریح کرد: اگر دولت سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان از بدهی پیمانکار را پرداخت می کرد امسال سد نرماب تکمیل و آبگیری می شد اما به رغم پیگیری ها این اتفاق رخ نداد.

وی خاطرنشان کرد: در پیوست بودجه امسال هم رقم چندانی برای این پروژه پیش بینی نشده است و با توجه به این شرایط امکان تکمیل آن تا پایان سال وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه سد نرماب ظرفیت ذخیره ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب رودخانه های نرماب، خرمارود و چلچای را دارد، بیان کرد: سد آقدکش با هدف کنترل و مدیریت سیلاب آق قلا در دستور کار قرار گرفت اما وقتی یک میلیارد تومان به آن اختصاص داده می شود، نمی شود کاری انجام داد.

به گفته غراوی پیگیری های زیادی هم برای اجرای پروژه های اولویت دار از جمله سد آقدکش انجام دادیم اما همواره از سوی مدیران ارشد کشور اعلام شد که محدودیت بودجه داریم.

  5 اردیبهشت 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 61872
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام