سرپرست استانداری گلستان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان ؛
تکمیل پروژه های آبی استان ضروری است/ تلاش داریم آبگیری سد نرماب در سالجاری انجام شود

سرپرست استانداری گلستان با اشاره به سیلاب اخیر در استان ، اظهار کرد: تکمیل پروژه های منابع آبی از مهمترین طرح های اقتصاد مقاومتی استان است که می توانند نقش موثری در جمع آوری آبها و کنترل سیلاب ها داشته باشد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ میرمحمد غراوی پیش از ظهر امروز یکشنبه 12 خرداد در چهل و هشمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور علی اصغر احمدی نماینده وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی که به عنوان وزیر معین استان در اقتصاد مقاومتی تعیین گردیده ، تصریح کرد: یکی از مهمترین پروژه های اقتصاد مقاومتی استان سد نرماب است که تا کنون 77 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و باید تلاش کنیم با تامین منابع مالی مورد نیاز آبگیری این سد در سالجاری صورت پذیرد.

وی افزود: احداث و تکیل سد آقدکش به عنوان سدی در پایین درست سد وشمگیر و با هدف مهار سیلاب ضرورری است و همچین کنترل سیلاب ها و اجرای زهکشی اراضی از اولویت های پروژه های اقتصاد  مقاومتی استان است.

وی با اشاره به تامین برق و تکمیل زیرساخت های منطقه ویژه هزار هکتاری اترک، یادآور شد: اجرای زیرساخت های لازم در این منطقه نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان دارد.

سرپرست استانداری گلستان با بیان اهمیت پروژه های اقتصاد مقاومتی استان در حوزه راه و حمل و نقل، گفت: پروژه بندرخشک اینچه برون و پروژه ریلی گرگان به مشهد از اهمیت بالایی برخوردارند و می توانند نقش مهمی در رونق گلستان داشته باشند.

همچنین در این جلسه نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزیر معین گلستان ، اظهار کرد: برخی طرح ها و پروژه ها نیازمند پیگیری هایی در سطح ملی است که تلاش داریم ضمن تعامل با وزرا و مدیران ارشد روند اجرای آها را تسریع کنیم.

علی اصغر احمدی با اشاره به حربه تحریم های ظالمانه دشمان انقلاب علیه ملت ایران، گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای استفاده حداکثری از استعدادها و ظرفیت های درون کشور است و باید بتوانیم با نیروی خلاق خودمان کشور را اداره کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه منابع کشور محدود است باید تلاش کنیم با اولویت بندی در روند استان استان تاثیرگذار باشیم.

لازم به ذکر است در چهل و هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان 15 پروژه اساسی استان مورد بررسی قرار گرفت و ضمن بررسی آخرین وضعیت آنها راهکارهای تسریع در اجرای پروژه ها ارائه شد.

  12 خرداد 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62217
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام