رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خبر داد:
رشد ۱۶۶ درصدی فولاد در استان

نتیجه تصویری برای معدن

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اشتغال ایجادشده در معادن استان گفت: حدود یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در معادن استان مشغول کار هستند که بیش از یک‌هزار نفر از آنان در معادن زغالسنگ فعالیت می‎کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، ، حسینقلی قوانلو امروز در نشست با معدن‌کاران و تشکل‌های معدنی استان اظهار کرد: توسعه معادن و صنایع معدنی یکی از برنامه‌های محوری وزارت صمت است. براساس مطالعاتی که مرکز پژوهش‌های مجلس درباره تأثیرات تحریم در صنایع مختلف انجام داد، دو زیرگروه از جمله صنایع غذایی و صنایع معدنی کمترین اثرپذیری را از تحریم‌ها داشتند.

وی با اشاره به رشد منفی بخش صنعت در اثر تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی گفت: به رغم این وضعیت بخش معدن و صنایع معدنی رشدی مثبت را در سال گذشته تجربه کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به ارزش افزوده بخش معدن بیان داشت: هرچند گلستان، استانی معدنی نیست اما ارزش افزوده بخش معدن 70 تا 80 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال در معادن استان گفت: حدود یک‌هزار و 500 نفر در معادن استان مشغول کار هستند که بیش از یک‌هزار نفر از آنان در معادن زغالسنگ فعالیت می‎کنند.

وی ادامه داد: براساس آمار سال 94 جایگاه استان در ارزش افزوده بخش صنعت در کشور رتبه 23 بود اما در بخش ارزش افزوده معدن رتبه نوزدهم کشور را داشتیم. شاید بخش معدن نتواند در این شرایط خاص، اثر چندانی در افزایش ارزش افزوده نداشته باشد اما می‌تواند زمینه رونق تولید و ایجاد اشتغال را فراهم کند.

قوانلو با اشاره به ظرفیت‌های خاص استان گلستان در حوزه معدنی گفت: استان گلستان دارای معادن زغالسنگ، شن و ماسه، ید و صدف کوهی بوده که دو ماده معدنی ید و صدف کوهی مختص استان گلستان است.

وی با اشاره به رشد تولیدات در صنایع معدنی استان اعلام کرد: سال گذشته تولیدات استان از جمله سیمان 30 درصد، فولاد 166 درصد، آجر ماشینی 4.7 درصد و تولید صدف کوهی 18 درصد نسبت به سال پیش از آن، افزایش یافت.

  22 خرداد 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62280
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام