مدیرکل دفتر صید و صیادی شیلات ایران:
سهم 5 درصدی گلستان از صید ماهی

نتیجه تصویری برای صید ماهی

مدیرکل دفتر صید و صیادی شیلات ایران با اشاره به سهم ۵ درصدی گلستان در صید ماهی از دریای خزر گفت: سالانه حدود ۳۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در دریای خزر رهاسازی شده که حدود ۲۰ تا۳۰ میلیون قطعه به صورت طبیعی تکثیر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ، به نقل از روابط عمومی شیلات گلستان، مختار آخوندی ظهر امروز در حاشیه رهاسازی بچه‌ماهیان خاویاری و استخوانی در دریای خزر اظهار کرد:  فصل صید گذشته 42 هزار تن ماهی از دریای خزر صید شد که سهم صیادان گلستانی حدود پنج درصد بود.

وی با بیان اینکه صیادان و آبزی‌پروران  کشور یک میلیون و 250 هزار تن  انواع ماهی صید  کردند، گفت: از این میزان 770 هزار تن سهم صید از دریاها و اقیانوس‌ها و حدود 480 هزار تن هم نتیجه آبزی‌پروری بوده است.

آخوندی افزود: هم چنین 42 هزار تن انواع ماهیان استخوانی و خاویاری از خزر صید شد که 15هزار و 800 تن آن ماهی استخوانی بود و این میزان نسبت به سال قبل آن 44 درصد بیشتر شد.

وی با بیان اینکه 10 هزار صیاد در قالب 121 تعاونی پره عملیات صید ماهی در خزر را انجام دادند، گفت: از مجموع صید ماهیان استخوانی در شمال کشور پنج درصد در گلستان، 58 درصد در مازندران و 37 درصد در گیلان برداشت شده است.

مدیرکل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: سالانه حدود 300 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در دریای خزر رهاسازی می‎شود که حدود 20 تا30 میلیون قطعه به صورت طبیعی تکثیر می‌شود.

به گفته وی، امسال در گلستان 60 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی و خاویاری برای بازسازی ذخایر دریا، در رودخانه‌های گرگانرود و قره سو منتهی به خزر رها خواهدشد.

  3 تیر 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62366
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام